چه کسانی می توانند ویزای تلنت استرالیا بگیرند؟

از ویزای تلنت استرالیا چه می‌دانید ؟ به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، استرالیا کشوری است که به داشتن فرهنگ متنوع، اقتصاد پر رونق و کیفیت زندگی بالا معروف است و هر ساله متقاضیان زیادی را از سراسر جهان از روش‌های مختلفی به خود جذب می‌کند.

خبر خوب برای افراد  ماهر با دستاوردهای استثنایی در زمینه‌ها و رشته‌های مختلف، از هنر گرفته تا ورزش و علمی، این است که این کشور برای رونق اقتصاد و بالا بردن سطح استانداردهای کشور خود، ویزای گلوبال تلنت استرالیا را ارائه می‌دهد.

بنابراین اخذ این ویزا، راهی برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم نخبگان در این کشور است.

در این مطلب، قصد داریم شرایط ویزای تلنت استرالیا، مزایا و روند درخواست آن را بررسی کنیم و ببینیم که چه افرادی مستحق دریافت این نوع ویزا هستند.

ویزای تلنت استرالیا برای چه افرادی مناسب است؟

ویزای تلنت استرالیا  (Global Talent visa) که به‌طور رسمی به عنوان ویزای استعدادهای جهانی شناخته می‌شود (ساب‌کلاس 858)، برای جذب افراد بسیار ماهر طراحی شده است.‌ این افراد می‌توانند به اقتصاد، نوآوری و چشم انداز فرهنگی استرالیا کمک کنند. هدف آن رفع کمبود مهارت و رشد در بخش‌های کلیدی اقتصاد استرالیا است.

این برنامه افرادی را هدف قرار می‌دهد که توانایی ‌یا دستاوردهای استثنایی در زمینه‌های خاص که در ادامه معرفی می‌شود، دارند.

همچنین متقاضیان برای اخذ این ویزا، باید توسط یک معرف (nominate) واجد شرایط حمایت شوند. 

شرایط اخذ ویزای استعدادهای درخشان استرالیا چیست؟

 متقاضیان این ویزا باید شرایط خاصی را داشته باشند که به شرح زیر است:

  • متقاضی باید توسط یک شهروند استرالیایی واجد شرایط، مقیم دائم، شهروند نیوزلند واجد شرایط، یا یک سازمان استرالیایی معتبر ملی در زمینه تخصص خود نامزد یا به اصطلاح nominated شود.
  • متقاضیان باید مدرکی دال بر استعداد استثنایی یا دستاوردهای برجسته خود در زمینه تخصصی (در 10 فیلد منابع، کشاورزی و مواد غذایی، انرژی، صنایع بهداشتی، صنایع دفاعی و فضا، تکنولوژی، زیرساخت، گردشگری، خدمات مالی و تحصیلات) یا در زمینه‌های دیگر مانند ورزش، هنر و … ارائه دهند. این مدارک می‌تواند شامل جوایز، تقدیرنامه‌ها، انتشارات قابل توجه باشد. 
  • متقاضیان باید نشان دهند که استعداد یا مهارت‌های آنها چگونه برای اقتصاد، نوآوری یا چشم‌انداز فرهنگی استرالیا مفید است. این امر می‌تواند شامل ایجاد شغل یا مشارکت در فعالیت‌های کارآفرینانه باشد که فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند.
  • در حالی که هیچ شرط سنی خاصی برای این ویزا وجود ندارد، متقاضیان بالای 55 سال لازم است که بتوانند نشان دهند این پتانسیل را دارند که سود استثنایی و سهم قابل توجهی در پیشرفت رشته خود داشته باشند.

چه افرادی برای اخذ ویزای تلنت استرالیا اولویت بالاتری دارند؟

برای اخذ ویزای تلنت یا ساب‌کلاس 858 دو مسیر در دسترس است:

  1. مسیر برنامه Global Talent Visa Program Pathway مناسب افرادی است که در 10 (ده رشته) رشته ذکر شده مهارت مناسب و خوبی دارند. این مسیر دارای اولویت بالایی است و باید فرم اظهار علاقه (EOI) را ارسال کنید. همچنین متقاضیان باید نشان دهند که قادر به کسب درآمد بالاتر از آستانه FWHIT یعنی سالانه مبلغ 167,500 دلار استرالیا هستند و مدرک دکترای خود را در 3 سال گذشته اخذ کرده‌اند.
  2. مسیر دوم که مسیر Distinguished Talent Pathway است، از اولویت کمتری در پردازش درخواست نسبت به مسیر اول برای استرالیا برخوردار بوده و برای افرادی مناسب است که در سایر بخش‌ها از جمله هنر، ورزش و تحقیقات مهارت دارند.

اخذ ویزای تلنت استرالیا چه مزایای دارد؟

ویزای استعدادهای درخشان استرالیا چندین مزیت را برای متقاضیان به ارمغان می‌آورد، از جمله:

  • اخذ اقامت دائم: به افراد و متقاضیان امکان و شرایط اقامت دائم استرالیا داده می‌ شود. در واقع به آنها اجازه می‌دهد به طور نامحدود در این کشور زندگی و کار کنند.
  • دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی رایگان: متقاضیان از سیستم مراقبت‌های بهداشتی استرالیا و امکانات آموزشی برای خود و خانواده‌هایشان بهره‌مند خواهند شد.
  • مسیر شهروندی: دارندگان ویزای تلنت استرالیا در صورت واجد شرایط بودن ممکن است واجد شرایط درخواست شهروندی استرالیا باشند و تمام حقوق و امتیازات شهروندی را کسب کنند.
  • امکان همراهی خانواده: این ویزا به متقاضیان اجازه می‌دهد تا اعضای خانواده و فرزندان را با خود به این کشور ببرند.
  • امکان دریافت وام و خرید خانه را برای دارندگان این ویزا فراهم می‌کند.

درخواست ویزای گلوبال تلنت استرالیا چه مراحلی دارد؟

ویزای تلنت استرالیا چیست؟

فرآیند درخواست ویزای استعدادهای درخشان استرالیا شامل چندین مرحله است، از جمله:

  1. پر کردن فرم ابراز علاقه (EOI): متقاضیان از طریق سیستم SkillSelect استرالیا، باید فرم ابراز علاقه (EOI) را ارسال کنند. EOI اطلاعاتی در مورد پیشینه، مهارت‌ها و دستاوردهای متقاضی ارائه می‌دهد.
  2. دریافت کد تاییدیه: متقاضیانی که معیارها و صلاحیت های لازم را دارند ممکن است توسط یک سازمان مربوطه یا افراد واجد شرایط در رشته خود تأیید گردند. سازمان تایید کننده، دستاوردهای متقاضی را ارزیابی می‌کند و تعیین می‌کند که آیا آنها واجد شرایط دریافت ویزای تلنت استرالیا هستند یا خیر.
  3. درخواست ویزا: در صورت دریافت کد تایید، متقاضیان باید مدارک خود را کامل و درخواست کامل ویزای 858 استرالیا را در یک بازه زمانی مشخص (تا 60روز) به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت اداره مهاجرت این کشور ارسال کنند.

نکته: پیش از این، دو ویزا برای مهاجرت این متقاضیان وجود داشت: 

  • ساب‌کلاس 124 برای افراد خارج از استرالیا
  • ساب‌کلاس 858  برای افراد داخل استرالیا

اما بر اساس آخرین بروزرسانی‌های کشور‌ استرالیا، ویزای 124 از سال 2021 برای برنامه‌های جدید بسته شده است.

به این ترتیب، متقاضیان می‌توانند برای ویزای ساب‌کلاس چه در داخل و چه از خارج از استرالیا درخواست دهند.

جمع‌بندی

در پایان، ویزای استعدادهای درخشان یا همان ویزای گلوبال تلنت استرالیا، که از تاریخ 2019 توسط اداره مهاجرت استرالیا معرفی شد. یک فرصت منحصر به فرد برای افراد با استعداد و دستاوردهای درخشان برای زندگی و کار دائمی در استرالیا ارائه می‌دهد.

برای اخذ این ویزا باید یک معرف واجد شرایط داشته باشید. لازم است که نشان دهید یک سود و منفعت خوب و استثنایی برای استرالیا در رشته‌های ذکر شده در این متن دارید. 

امیدرسان رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا