خبر خوب اقتصادی: تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات در ابوظبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی میزان تجارت دو کشور در سال آینده حدود 30 میلیارد دلار است.

امارات، بعد از چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود و با فعالیت این کمیسیون و اراده مشترک دو کشور، انتظار می‌رود که حجم تجارت بین آن‌ها افزایش یابد.

پس از حدود ده سال، نشست کمیسیون مشترک همکاری بین دو کشور برگزار شد و دو سند جهت رسمیت بخشیدن به خود کمیسیون به امضا رسید.

در مجموع، 22 سند از گذشته آماده شده است که بین طرفین به امضا برسد. در این نشست، در زمینه‌های گردشگری، تسهیل تجارت، نقش هر کشور در کریدور شمال- جنوب، توسعه فعالیت‌های بندری و افزایش تعداد پروازها بحث و گفت و گو شد.

توسعه فعالیت‌های بندری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اماراتی در بنادر ایران یکی از موضوعات مهم بحث شده در این نشست بود.

همچنین، تسهیل فرآیندهای بانکی که یکی از مهمترین پیش‌نیازهای تجارت و خواسته تجار ایرانی از امارات است، مورد بحث قرار گرفت و قول‌های خوبی در این زمینه داده شد که امیدواریم توانایی‌های خوبی را در این زمینه مشاهده کنیم.

تجارت بین دو کشور در سال گذشته 27 میلیارد دلار بوده و امارات، بعد از چین، بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران است.

امارات نقش مهمی به عنوان مقصد صادراتی کالاهای ایرانی ایفا می‌کند و فراهم‌کردن زیرساخت‌های توسعه تجارت بسیار اهمیت دارد.

زمینه‌های همکاری بین دو کشور از جمله گردشگری نیز بسیار مهم است و هر دو کشور زیرساخت‌های مناسبی را برای توسعه گردشگری ایجاد کرده‌اند.

فعالیت بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور و ایجاد صندوق ضمانت با مشارکت دو طرف از دیگر موضوعات بحث شده بین طرفین بود.

با وجود فشارهایی که آمریکا برای کاهش روابط ایران و امارات ایجاد کرده، امیدواریم که پس از این نشست، فعالیت‌های دو کشور در سال آینده به شکل متفاوتی توسعه یابد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا