ورود ایران به باشگاه هواپیماهای بدون سرنشین/ قاهر قادر به پرواز در افق‌های دوردست/ جزو کشورهای برتر حوزه هواوفضا هستیم+ عکس

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، یکی از مولفه های قدرت و امنیت برای هر کشور توسعه و توانمندی در حوزه هواوفضا و ساخت هواپیما و موشک های دوربرد می‌باشد.

در این راستا کشور جمهوری اسلامی ایران توانسته است با اتکا به دانش و تخصص جوانان بی ادعای خود گام های بلندی در این عرصه بردارد. به طوری که به اذعان همه دوستان و دشمنان ایران اکنون جزو ده کشور برتر در این حوزه است و در برخی رشته های تخصصی این حوزه هم مدعی سه کشور اول بودن می باشد.

خوب است بدانید ایران در حال حاضر، عضو باشگاه دارندگان فناوری موشکی و هوا فضا خواهد بود که تنها ۱۰ عضو دارد. ایران در میان کشورهای قاره کهن، یکی از سرزمین هایی است که به سرعت در این عرصه در حال فعالیت همه جانبه است. فعالیت ارسال ماهواره و پروازهای فضایی ایران از سال ۲۰۰۵ میلادی آغاز شد.

همچنین باید به این نکته اشاره داشت که ساخت موشک‌های دور برد که در دهه‌های اخیر در رزمایش‌های زمینی، دریایی و هوایی مورد استفاده قرار گرفته است، اهمیت این موضوع حساس و تعیین کننده را بیش از پیش نشان می‌دهد.

دستیابی دانشمندان جوان و گمنام ایران به فناوری‌های هوافضای نظامی را باید از این منظر درخور توجه دانست که طی دو دهه اخیر کشور ایران گسترده‌ترین تحریم‌ها در سطح جهانی را روبروی خود داشته است.

omidresan.com

بنابر گزارشات رسمی از سوی مقامات ایرانی، کشور جمهوری اسلامی ایران در صنعت هوا فضا اکنون جزو ده کشور برتر است. خبرخوب و غرور آفرین ادیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که برخی رسانه‌ها نیز توان موشکی بازدارنده را در ردیف ۸ کشور برتر دنیا مثال می‌زنند.

با همه این اوصاف باید به این خبر خوب و امیدبخش که امروز ۳۰ بهمن ماه در رسانه‌ها مورد توجه ایران دوستان قرار گرفت اینکه رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه پروژه هواپیمای قاهر در نقش هواپیمای بی‌سرنشین ظهور خواهد کرد، اظهار کرده است: پروژه قاهر اکنون در فناوری های مختلف و متنوع به بلوغ و رشد کامل رسیده است.

به گفته خواجه فرد رئیس سازمان صنایع هوایی کشور ما ایران در حال حاضر در حوزه پهپاد الکتریکی به بلوغ کامل رسیده است ولی حوزه هواپیمای سرنشین‌دار الکتریکی نیاز به کارهای توسعه‌ای بیشتری دارد و ما به‌دنبال این میباشیم تا با کمک دانشمندان ایرانی و توان داخلی خود عقب‌ماندگی‌ موجود در این حوزه را برطرف کرده و در آینده محصولاتمان بروز و جدید باشد.

خبر خوب و جذاب دیگری که این مقام مسئول به آن اشاره داشت این است که باتوجه به خودکفایی ما در بخش موتور با افتخار و با سربلندی اکنون می‌توانیم ۱۰ نوع موتور مختف را تولید و به مشتریان عرضه کنیم که اکثرا در پهپاد و موشک‌های کروز بکار گرفته می‌شود.

این دستاوردها و موفقیت های نشان دهنده این امر است که صنعت فضایی ایران در سه دهه با کم‌ترین امکانات به جایگاهی کنونی دست یافته که باعث تعجب و حیرت متخصصان این حوزه در سطح جهان شده است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا