کاهش بار ترافیکی در آزادراه تهران-کرج با احداث پل جدید

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از تلاش برای کاهش بار ترافیکی در آزادراه تهران ـ کرج با احداث پل جدید خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محمدصادق خیرخواه، مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران درباره اصلاح تقاطع بزرگراه شهید ستاری در محدوده شهید فهمیده (آزادراه تهران ـ کرج) گفت: نقشه‌های فاز نخست طرح افزایش ظرفیت ترافیکی و تکمیل حرکات گردشی تقاطع بزرگراه‌های شهید ستاری و شهید فهمیده به متولیان اجرایی ابلاغ شده است.

خیرخواه تقاطع غیرهمسطح ستاری ـ فهمیده را در زمره قدیمی‌ترین تقاطع‌های پایتخت خواند و با بیان اینکه این تقاطع غیرهمسطح براساس شواهد موجود در اواسط دهه 50 هجری شمسی احداث شده، گفت: عرض کم پل و عدم وجود حرکات گردشی شمال به غرب و شرق به جنوب در تقاطع مذکور، پاسخگوی مقتضیات ترافیکی امروز شهر تهران نیست و علاوه بر افزایش زمان سفر، سبب ایجاد پیمایش اضافی در شبکه معابر غرب پایتخت شده است.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، با اشاره به انجام مطالعات افزایش ظرفیت ترافیکی تقاطع ستاری ـ فهمیده در گروه توسعه و نگهداشت معابر این سازمان، به تشریح برخی از جزئیات طرح فوق پرداخت و افزود: احداث یک دستگاه پل در مجاورت پل موجود، امکان انتقال ترافیک شمال به جنوب به پل جدید را فراهم می‌سازد تا در نهایت پل موجود صرفاً پاسخگوی بار ترافیکی جنوب به شمال باشد.

وی تصریح کرد: امکان دوربرگردان شمال به شمال در بزرگراه شهید ستاری و نیز دسترسی شهروندان به سمت غرب تقاطع ضمن احداث یک پل جهتی چپگرد و تجمیع با لوپ جنوب به غرب تسهیل خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا