عوارض شایع ماموپلاستی: آشنایی با عوارض کوچک کردن سینه

معمولا به انواع عمل جراحی سینه ماموپلاستی گفته میشود که هدف این جراحی ها تغییر اندازه ،تغییر فرم یا بازسازی سینه انجام میشود.

ماموپلاستی با عمل مامویلکسی یا لیفت سینه متفاوت میباشد.

خیلی از افراد فکر میکنند که ماموپلاستی به معنی بزرگ کردن سینه ها میباشد.اما اشتباه میکنند و واقعیت این کلمه فرق میکند .

زیرا درصد بسیار زیادی از انواع جراحی های سینه اصلا به خاطر افزایش حجم و یا اندازه ی سایز سینه انجام نمیشود و دلیل آنها درمان میباشد .

 انواع ماموپلاستی:

1-بزرگ کردن سینه:

معمولا برای بزرگ کردن سایز سینه ها عمل جراحی پروتز سینه همراه با لیفت انجام میشود .و همچنین مشکل عدم تقارن سینه ها با روش ماموپلاستی بزرگ کردن سینه ها قابل حل است

2-کوچک کردن سینه :

بعضی افراد از سایز و بزرگی سینه های خود رنج میبرند و برایشان دردسر ساز است برای مثال به خاطر سنگینی سینه ها مشکلاتی مانند دردگردن یا درد و بی حسی انگشتان ایجاد میکند.

در طی انجام این روش چربی اضافه ،پوست و بافت غده ای سینه برداشته میشود تا حجم سینه ها کوچک تر شوند این عمل برای آقایانی که مشکل بزرگی سینه دارند هم نیز انجام میشود.

3-جراحی بازسازی سینه:

بانوان زیادی به دلیل مشکل ابتلا به سرطان سینه ناچار به برداشتن پستان های خود میشوند.جراحی ترمیمی یا بازسازی سینه راهی برای ایجاد فرم طبیعی سینه ها در این افراد میباشد

خطرات و عوارض انجام ماموپلاستی:

  • خطر عفونت بعد از عمل ماموپلاستی

معمولا درصد بسیار کمی از افراد وجود دارند که بعد از انجام  ماموپلاستی درگیر عفونت شود. این شرایط ممکن است بعد از جراحی برای فرد رخ دهد. در برخی افراد حتی بعد از بهبود کامل قسمت های برش خورده، عفونت ایجاد میشود و فرد را درگیر می‌کند.

  • لغزش پروتز بعد از عمل ماموپلاستی

مشکلی با عنوان جابجایی پروتز که در صورت وقوع نوک سینه های فرد را به طور غیر نرمال و استاندارد بالا می‌برد و در قسمت پایین سینه تورم ایجاد می‌کند. در هنگام بروز این عارضه نیاز به جراحی دوباره است تا پروتز را به جای خود باز گردانند.

لغزش پروتز بعد از عمل ماموپلاستی
  • یکی شدن دو پستان از خطرات ماموپلاستی

این مشکل بسیار به ندرت  در بین افراد اتفاق می‌افتد. در این شرایط ایمپلنت ها به استخوان سینه نزدیک شده و ظاهر سینه بزرگ را ایجاد می‌کنند. بعد از جراحی دوباره ایمپلنت های قبلی را برداشته و ایمپلنت های کوچک تر جایگذاری می‌کنند تا از ارتباط گیری در قسمت مرکزی قفسه سینه جلوگیری شود. در هنگام بروز این خطر، نامتقارن شدن سینه را در پی خواهیم داشت

  • خطر انقباض کپسولی در ماموپلاستی

در روند بهبودی برای سریع تر حاصل شدن بهبودی بدن با یک بافت فیبری به نام کپسول پروتز را احاطه می‌کند. کپسولی شدن پروتز یک اتفاق طبیعی است و دیگر ایمپلنت های پزشکی مانند مفصل و استخوان های مصنوعی نیز درگیر این پدیده می‌شوند. در صورتی که مشکل انقباض کپسولی رخ دهد، یعنی کپسولی که ایمپلنت سینه را احاطه کرده است بیش از حد منقبض شود، باعث ایجاد شکل بیش از حد گرد سینه و دردناک شدن آن می‌شود. این عارضه ممکن است چند ماه بعد از عمل رخ دهد ولی به علت استفاده ازایمپلنت های بافت دار و انجام مکرر ماساژ توسط فرد، زیاد شایع نیست .

  • سخت شدن تشخیص سرطان

ایمپلنت هایی که در سینه وجود دارد مانع از تشخیص سرطان سینه خواهد شد. در زمانی که ماموگرافی انجام می‌دهید، ایمپلنت ها ممکن است تورم ها و موارد مشکوک را پنهان کنند. در افرادی که جراحی سینه (ماموپلاستی) انجام داده اند، ماموگرافی باید بسیار با احتیاط انجام شود

  • خطر پارگی ایمپلنت
  • جمع شدن نوک پستان ها
  • شل شدن پوست بعد ازانجام ماموپلاستی
  • لخته شدن خون بعد از ماموپلاستی
  • ترومبوز سیاهرگ عمقی
  • ناتوانی در شیردهی بعد از ماموپلاستی
  • تجمع مایعات و نکروز چربی

از جمله خطرات دیگر در انجام ماموپلاستی میباشند که بهتر است با دقت دستورات پزشک را رعایت کنید تا دچار عوارض آن نشوید.

سخت شدن تشخیص سرطان

سخن پایانی

انجام عمل ماموپلاستی یک عمل جراحی بسیار محبوب و پرطرفدار در بین بانوان میباشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به کلینیک زیبایی ایواز و کلینیک زیبایی توس در مشهد مراجعه کنید

انجام این عمل قادر به این است که مشکلات سینه را برطرف کند اما از آنجاییکه هر عمل جراحی عوارض خاص خودش را دارد این عمل هم به دور از درگیر شدن عوارض آن نمیباشد . اگرچه معمولااین عوارض با مراقبت و رعایت دستورات پزشک قابل پیشگیری و درمان است .  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا