راهنمای جامع چشمه‌ های آبگرم سرعین؛ از خواص درمانی تا امکانات رفاهی

از چشمه های آبگرم سرعین چه می دانید؟ به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، یکی از شهرهای گردشگری استان اردبیل، سرعین است.

سرعین جاذبه‌های فراوانی را در خود جای داده و این موضوع سبب شده است تا مسافران زیادی در طول سال از این شهر دیدن کنند.

بخشی از معروف‌ترین جاذبه‌هایی که با رزرو هتل سرعین و سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید، چشمه‌های آبگرم سرعین هستند.

اگر شما نیز قصد دارید تا به سرعین بروید، بهتر است تا قبل‌از آغاز سفر، اطلاعاتی در مورد این چشمه‌ها کسب کنید.

انواع چشمه‌های آبگرم سرعین

هنگامی که در مورد چشمه‌های آبگرم سرعین صحبت می‌کنیم، منظور ما یک چشمه به‌خصوص نیست؛ بلکه سرعین به‌واسطه موقعیت جغرافیایی خود، چشمه‌های آبگرم فراوانی دارد.

ممکن است که هرکدام از این چشمه‌ها، زیر نظر مرکز گردشگری متفاوتی باشند. برای مثال، تعدادی از این چشمه‌ها در کنار هتل‌ های سرعین واقع‌شده‌اند و مدیریت آن‌ها بر عهده این هتل ‌ها است.

به ‌همین‌ خاطر، باید هنگام رزرو هتل سرعین نهایت دقت را به‌کار بگیرید. اگر می‌خواهید که زمان زیادی را به استراحت در این چشمه‌ها بگذرانید، هتلی را رزرو کنید که در کنار یکی از آن‌ها قرار دارد.

چشمه‌های آبگرم سرعین معمولاً به دو سبک متفاوت وجود دارند. تعدادی از آن‌ها بکر هستند و برای استفاده از آب چشمه، باید وارد حوضچه‌هایی طبیعی شوید.

در نقطه مقابل، امکان ورود به تعدادی از آن‌ها نیز وجود نداشته و به همین خاطر، آب خروجی از چشمه توسط لوله‌کشی به استخر منتقل می‌شود. لذا مراجعان می‌توانند با تهیه بلیط، از آب چشمه استفاده کنند.

اینکه کدام‌یک از چشمه‌های آبگرم سرعین را انتخاب کنید، امری سلیقه‌ای است. عده‌ای از افراد علاقه‌مند هستند تا در محیطی طبیعی باشند و عده‌ای دیگر، محیط استخر را ترجیح می‌دهند.

البته این موضوع بدیهی است که استخرها از لحاظ بهداشتی در وضعیت بهتری نسبت به حوضچه‌های طبیعی قرار دارند. اما شنا کردن در حوضچه‌های طبیعی نیز حس‌وحال خاص خودش را دارد.

خواص درمانی چشمه‌های آبگرم سرعین

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که چشمه‌های آبگرم سرعین محبوبیت بالایی دارند، داشتن خواص درمانی فراوان است.

به‌واسطه تحقیقاتی که پژوهشگران انجام داده‌اند، خواص درمانی مختلفی برای این چشمه‌ها کشف شده‌ است. پزشکان زیادی برای درمان یا بهبود بسیاری از مشکلات مراجعان‌شان، استفاده از آب این چشمه‌ها را پیشنهاد می‌کنند.

چشمه آبگرم سرعین

از مهم‌ترین خواص چشمه‌های آبگرم سرعین می‌توان به بهبود دردهای عضلانی، بهبود بیماری‌های مفصلی مانند روماتیسم، کاهش دردهای مزمن، کاهش دردهای عصبی و افزایش آرامش روان اشاره کرد.

علاوه‌بر این، با توجه به اینکه این چشمه‌ها از لایه‌های درونی زمین به سطوح بالایی می‌آیند، مواد معدنی زیادی را همراه خود دارند و شنا کردن در آب آن‌ها باعث می‌شود که املاح مفید فراوانی از طریق پوست جذب بدن شود.

اگر شما نیز می‌خواهید از خواص این چشمه‌ها بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم که نسبت به رزرو هتل سرعین اقدام کرده و سفر خود به این شهر را آغاز کنید.

امکانات رفاهی چشمه‌های آبگرم سرعین

با توجه به اینکه هرکدام از چشمه‌های آبگرم سرعین زیر نظر مجموعه‌ای مستقل و جدا از مجموعه‌های دیگر هستند، طبیعی است که امکانات رفاهی آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

کم‌ترین امکانات را چشمه‌هایی دارند که در محیط‌های طبیعی قرار گرفته‌اند؛ البته امکانات اولیه یک آب‌تنی در اطراف این چشمه‌ها وجود دارند. اما بااین‌حال، سطح این امکانات از چشمه‌هایی که زیر نظر هتل‌ ها هستند بسیار پایین‌تر است.

برای اینکه خدمات و امکانات رفاهی خوبی را دریافت کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به چشمه‌هایی مراجعه کنید که متعلق به هتل‌ ها هستند.

معمولاً استخر آبگرمی که توسط هتل ‌ها ساخته می‌شود، استخری لوکس بوده و حتی در بعضی از آن‌ها خدمات ماساژ‌درمانی تخصصی نیز ارائه می‌شود.

این امر باعث می‌شود تا علاوه‌بر اینکه تفریح لذت‌بخش‌تری را در سرعین تجربه کنید، از خواص درمانی ماساژ در کنار خواص درمانی آب چشمه‌ها نیز بهره‌مند شوید.

خواص درمانی چشمه های آبگرم سرعین

برای رزرو هتل سرعین، می‌توانید هرکدام از هتل ‌های دو تا چهارستاره را انتخاب کنید. طبیعی است که هتل‌ های دو‌ ستاره، کم‌ترین امکانات و هتل ‌های چهار‌ستاره، بیشترین امکانات را دارند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که بعضی از این هتل ‌ها چشمه آبگرم ندارند و اگر می‌خواهید در هتلی اقامت داشته باشید که چشمه آبگرم اختصاصی دارد، حتماً قبل از نهایی‌کردن رزرو، جزئیات هتل را بررسی کنید.

برای داشتن مسافرتی اقتصادی، می‌توانید به‌جای رزرو هتل، یکی از مسافرخانه‌های این شهر را رزرو کنید.

مسافرخانه‌های زیادی در سرعین مشغول‌به‌کار هستند که البته هیچ‌کدام از آن‌ها امکاناتی در حد هتل ‌ها را ارائه نمی‌دهند. پس سطح خدمات‌شان فقط برای یک اقامت ساده مناسب است.

چه کسانی مجاز به استفاده از چشمه‌های آب گرم نیستند؟

با توجه به ویژگی‌های به‌خصوصی که چشمه‌های آب گرم دارند، شاید این سؤال برای شما نیز پیش آمده باشد که چه کسانی مجاز به آب‌تنی در این چشمه‌ها نیستند؟

برای مثال، آیا میزان دما و جوش‌وخروش چشمه‌های آبگرم می‌تواند برای بیماران قلبی مشکل ایجاد کند یا اینکه ضرری برای ایشان ندارد؟

در پاسخ به این سؤال، باید بگوییم که تمامی افراد می‌توانند از چشمه‌های آبگرم استفاده کنند. اما افرادی که به بیماری‌های قلبی، صرع، کم‌خونی و سرطان مبتلا هستند، بهتر است تا قبل از آب‌تنی در چشمه، با پزشک خود مشورت کنند.

لازم به ذکر است که خانم‌های باردار نیز در همین دسته قرار می‌گیرند.

بهترین روش برای رزرو هتل در سرعین و سفر به این شهر

سرعین شهری گردشگری به‌ حساب می‌آید و به همین دلیل، بهتر است تا قبل‌ از اینکه سفرتان را آغاز کنید، یکی از هتل‌ های این شهر را رزرو کرده باشید.

چراکه گاهی اوقات جمعیت زیادی از گردشگران به سرعین می‌آیند. در صورتی‌که محل اقامت‌تان از پیش تعیین نشده باشد، ممکن است که با مشکلاتی همچون تکمیل‌ بودن ظرفیت هتل‌ ها مواجه شوید.

برای اینکه بتوانید به راحت‌ترین روش ممکن نسبت به رزرو هتل سرعین اقدام کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به وبسایت فلای تودی مراجعه کنید.

فلای تودی به‌روزترین آژانس مسافرتی کشور است که در سال‌های اخیر توانسته تا خدمات آنلاین بی‌نظیری را به کاربران خود ارائه دهد.

علاوه‌بر امکان رزرو هتل، قابلیت‌های دیگری مانند خرید بلیط قطار https://www.flytoday.ir/train و هواپیما، خرید بیمه مسافرتی، دریافت ویزا و شرکت در تورهای گردشگری متنوع نیز برای کاربران این وبسایت فراهم شده‌اند تا بتوانند به‌واسطه فلای تودی، سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا