خبر خوب از ارومیه: بارش‌های فراگیر دریاچه ارومیه را زنده کرد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان،در این روزها، بارش‌های گسترده‌ای که در آذربایجان غربی اتفاق می‌افتد، حال و هوای متفاوتی به دریاچه ارومیه بخشیده است.

این دومین بارش فراگیر برف در آذربایجان غربی و اطراف دریاچه ارومیه بوده است ، علاوه بر خوشحالی مردم و کشاورزان، امید به جان گرفتن دوباره این نگین فیروزه‌ای آذربایجان را در دل دوستداران طبیعت و محیط‌زیست زنده کرده شده است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌ غربی اظهار داشته است: امسال، مقدار آب معادل برف در استان، هشت درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.

مجید رستگاری افزود: تا پایان ماه دی امسال، مقدار آب معادل برف در سه حوضه‌ آبریز دریاچه ارومیه، زاب و ارس در آذربایجان غربی به ۲۴۰ میلی‌متر رسیده است.”

وی افزود: با توجه به مقدار آب معادل برف آخر دی ماه سال گذشته که ۲۲۳ میلی‌متر بوده، امسال شاهد رشد هشت درصدی در این زمینه هستیم.

رستگاری اظهار کرد: در حوضه دریاچه ارومیه نیز تا پایان دی ماه امسال، ما شاهد وجود ۲۰۸ میلیون مترمکعب آب معادل برف بودیم که ۳۳ درصد بیشتر از سال گذشته است.

اما کارشناسان هواشناسی از ورود و فعالیت سامانه‌های بارشی در روزهای آتی در استان خبر داده‌اند، که این امر نشانه‌ای از بهبود شرایط پارک ملی دریاچه ارومیه است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا