خبر خوب اقتصادی: خوش‌بینی به آینده بازار سرمایه / اعتماد از دست‌رفته باز می‌گردد؟

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان،در انتهای معاملات روز اول هفته جاری، دماسنج اصلی بازار سرمایه با یک رشد انفجاری به میزان 3.52 درصد، معادل 77,629 واحد، از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و 285,843 واحد رسید. آیا این رشد ارتفاع نشان از افزایش اعتماد به آینده بازار سرمایه است یا اعتماد از دست رفته است؟

در همان زمانی که رشد ارتفاع نمایگر اصلی بازار سرمایه رخ می‌دهد، شاخص هم‌وزن نیز با یک رشد نجومی به میزان 2.96 درصد، معادل 21,426 واحد، در پله 21,000 واحدی قرار گرفت. این نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط است.

در مورد آمار و ارقام معاملات بورس تهران، ارزش معاملات خرد (شامل سهام و حق تقدم) در روز شنبه به میزان 4,741 میلیارد تومان بود و حجم معاملات روزانه به تعداد 11.5 میلیارد برگه سهم افزایش یافت.

همچنین، بررسی مالکیت افراد حقیقی نشان می‌دهد که مقداری از سرمایه آن‌ها وارد بازار سهام شده است. در پایان معاملات روز شنبه، از ورود 763 میلیارد تومانی سرمایه حقیقی به بازار سهام خبر داده شده است.

پیش بینی بورس برای یکشنبه، 2 اردیبهشت 1403، با خریداران فعال آغاز شده است. پس از آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی، سهامداران و اعضای بازار سرمایه با امید به آینده، به دوران مذاکره نگاه می‌کنند.

رشد قیمت کالاهای اولیه به همراه تغییرات اساسی در بازار، عوامل محرک معاملات روز شنبه بودند. این عوامل ممکن است با اخبار مثبتی مانند کاهش نرخ دلار نیما، گزارش‌های مثبت از نمادهای بانکی، و اصلاحات در بند 6 قانون بودجه، ارتقا یابند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا