خبر خوب برای روستائیان: دسترسی به آب شرب همیشگی شد

خبر خوب برای روستاها/رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، آبرسانی به روستاها و رفع تنش‌های آبی جمعیت روستایی کشور را می‌توان از جمله دستاوردهای مهم و رو به پیشرفت دولت دانست.

در ابتدای دولت دهم هزار روستا شناسایی شد که به به آب شرب سالم به صورت پایدار و همیشگی دسترسی نداشتند. لذا طرحی با نام “جهاد آبرسانی” در دولت سیزدهم شکل گرفت تا آبرسانی به این روستاها به صورت پایدار و همیشگی محقق شود.

هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این خصوص اظهاراتی داشته است.

این طرح از پروژه های ویژه و بسیار مهم وزارت نیرو و تلاش برای اتمام هرچه سریعتر آن از تاکیدات مهم رئیس جمهور برای تامین پایدار و همیشگی آب شرب و بهداشت روستاهای کشور است.

در پلن اول این طرح تا به امروز 10هزار روستا که دارای تنش آبی بودند شناسایی شده است و قریب به 50 درصد آنها یعنی 5 هزار روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده اند.

امینی با اشاره به اینکه برای این طرح در پلن اول اعتباری معادل 50 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: اعتباری که تاکنون برای این طرح به تصویب رسیده 22 هزارمیلیارد تومان بوده که 16هزار میلیارد از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پیشرفت فیزیکی 46 درصدی این طرح خبر داد.

مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی بسیار قابل توجه بوده، به صورتی که احداث تاسیسات آبرسانی 631 روستا از 5 هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم 82.95 درصد بود، در پایان سال 1402 با رشد حدودا 4 درصدی در 2 سال و نیم گذشته، به 86.84 درصد رسید.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا