خبر خوب فناوری: واکسن سرطان محققان MIT در فاز نخست آزمایش‌های بالینی امیدوارکننده ظاهر شد

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان،سال‌هاست که پژوهشگران به دنبال توسعه واکسن‌هایی برای درمان سرطان هستند. اخیراً، گروهی از محققان دانشگاه MIT موفق به ساختن یک واکسن شده‌اند که نتایج مطمئنی در کارآزمایی‌های بالینی فاز 1 از آن به‌دست آمده است.

پژوهشگری به نام “درل اروین” و تیمش در دانشگاه MIT در سال ۲۰۱۶ مؤسسه Elicio Therapeutics را تأسیس کردند. هدف این مؤسسه، آزمایش واکسنی بر روی انسان‌های مبتلا به سرطان بود. این واکسن که به نام ELI-002 شناخته می‌شود، از آلبومین به عنوان درگاه استفاده می‌کند که پپتیدهای مرتبط با لیپید را با یک ادوجانت ایمنی ترکیب می‌کند و تأثیرات سلول‌های CAR T را به‌حداقل می‌رساند.

Elicio یک کارآزمایی بالینی با نام AMPLIFY-201 را در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد که بر روی افراد مبتلا به سرطان‌هایی با جهش در ژن KRAS (که رشد، بلوغ و مرگ سلولی به آن بستگی دارد) تمرکز دارد، به‌ویژه بر روی افراد مبتلا به سرطان پانکراس. این نوع سرطان که به عنوان یکی از سرطان‌هایی با خطر تهاجمی و گزینه‌های درمانی محدود شناخته می‌شود، چالش‌های بسیاری را برای درمان ارائه می‌دهد. با این حال، ELI-002 با هدف تغییر همزمان هفت نوع ژن KRAS – که سرطان پانکراس وابستگی زیادی به آن‌ها دارد – امیدوارکننده است.

امیدد‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا