خبر خوب اجتماعی: اختصاص 1 هزار و 680 میلیارد برای بیمه فعالان صنایع‌ دستی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، وزیر میراث‌ فرهنگی اعلام کرد: امسال مبلغ ۱۳۵ میلیارد تومان، سال آینده ۱۶۸ میلیارد تومان و برای بیمه روستایی نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی این اعلام را انجام داد و تاکید کرد که ایجاد شادی و نشاط در جامعه امری اهمیت‌آفرین است.

او به اهمیت قرائت‌های مختلف در قضاوت صحیح اشاره کرد و فقدان این مهارت را یکی از چالش‌های تصمیم‌گیری‌ها در کشور عنوان کرد.

وی به اهمیت ادامه زحمات دولت‌های قبل از انقلاب و تشکر از زحمات آنها اشاره کرد و از نیروهای کارآفرین و هنرمندان صنایع‌ دستی سخن گفت.

هنرهای سنتی ایران به خوبی با فرهنگ، سبک زندگی، تمدن ایرانی، دین و رفتار همگرا هستند و دارای دامنه بسیار وسیعی می‌باشند.

در ادامه، ضرغامی به فعالیت بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حوزه صنایع‌ دستی اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ هزار نفر از آنها رسمی و ۶۰۰ هزار نفر نیز رسمی نیستند اما شناخته شده و همگی با ما در ارتباط هستند.

وی با تأکید بر شعار “هر خانه یک کارگاه” توجه به اهمیت صنایع‌ دستی خانوادگی و مشارکت همه اعضا در کنار یکدیگر را به عنوان یک فرهنگ مهم در این زمینه بیان کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به تصویب دولت برای بیمه تأمین اجتماعی ده هزار فعال در صنایع‌دستی اشاره کرد.

او اعلام کرد که این تصمیم به تقویت بیمه روستایی تا سطح هشت مناطق کمتر‌توسعه‌ای که در آن ۳۵ درصد از فعالان صنایع‌دستی روستایی حاضر هستند، کمک خواهد کرد.

به این تصویب افرادی که در شهرها فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند از بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی اعتبار تخصیص داده شده را برای امسال ۱۳۵ میلیارد تومان، سال آینده ۱۶۸ میلیارد تومان و برای بیمه روستایی ۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

امید‌رسان ، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا