خبر خوب فناوری: انتشار جزئیاتی جدید از ماهواره ناهید۲

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، در مراسم روز ملی فناوری فضایی که در پژوهشگاه فضایی برگزار شد، دکتر مهدی نصیری، رئیس پژوهشکده سامانه‌های ماهواره پژوهشگاه فضایی اعلام کرد که ماموریت‌های ماهواره ناهید ۲ شامل ارتباط مخابراتی ذخیره و ارسال با قابلیت ارتباط بین ۲۵۴ کاربر زمینی در بستر ماهواره، اندازه‌گیری تشعشعات کمربند ون آلن و برقراری ارتباط مخابراتی می‌باشد.

اطلاعاتی از وضعیت ماهواره‌های ثریا و مهدا به‌همراه وضعیت تله‌متری، دما، جی‌پی‌اس و سناریوهای تعریف شده از آنها دریافت شده است.

ماهواره ناهید ۲ یک پروژه ملی و یک ماهواره مخابراتی می‌باشد که نمونه کیفی آن سال گذشته معرفی شده و امروز نمونه پروازی آن به بازار عرضه شده است.

ماهواره ناهید ۲ دارای طول عمر ۲ سال و وزن ۱۲۰ کیلوگرم می‌باشد و در مدار ۵۰۰ کیلوگرمی تزریق خواهد شد. ویژگی‌های دیگر این ماهواره شامل شیب مداری تزریقی ۵۵ درجه و باندهای فرکانسی X، KU و UHF می‌شود.

نصیری از دیگر دستاوردهای ماهواره ناهید ۲ یاد کرد که شامل تجمیع و ساخت مدل پروازی این ماهواره، ساخت شبیه‌ساز کانال مخابراتی برای گیرنده ODS، تعریف ۱۰ پروژه دانشگاهی و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های شبیه‌ساز پنل خورشیدی و اتاق تمیز، و تعریف ۱۵۰ سند علمی می‌باشد.

او این ماهواره را قابلیت ارتباط مخابراتی ذخیره و ارسال با قابلیت ارتباط بین ۲۵۴ کاربر زمینی در بستر ماهواره و برقراری ارتباط مخابراتی و تست زیر سیستم‌ها در باند S دانست و اهمیت آن را تأکید نمود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا