خبر خوب اجتماعی: رشد 52 درصدی ورود گردشگر به کشور


به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد: در ۱۰ ماه نخست امسال، تعداد ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کردند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، ۵۲ درصد رشد داشته است.

علی‌اصغر شالبافیان، در مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، با حضور رئیس‌جمهوری، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اعلام کرد: این رونق در توریسم نشان از رشد چشمگیر و جذابیت ایران برای گردشگران جهانی دارد.

نمایشگاه امسال با مساحت ۶۰ هزار متر مربع و ۲۰ سالن برگزار می‌شود و این جشنواره میزبان رئیس جمهوری اسلامی ایران و دبیرکل سازمان جهانی گردشگری است. همچنین، ۵۰ برنامه تخصصی برای این دوره از نمایشگاه طراحی شده و به همراه برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، ۲۰ اینفلوئنسر برای تولید محتوا در حوزه گردشگری وارد کشور شده‌اند.

علی‌اصغر شالبافیان با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت افزود: در این نمایشگاه، ۱۳۰۰ متر مربع فضا به حوزه گردشگری اختصاص یافته و نمایندگان ۷۰ بیمارستان در این رویداد حضور خواهند داشت.

با برگزاری این نمایشگاه، ۱۲ کشور نماینده غرفه دارند و همچنین ۱۳ هیأت خارجی از این رویداد بازدید می‌کنند. ۶۸ غرفه نیز از کشورهای مختلف در این نمایشگاه فعالیت دارند.

خوشحال کننده است که دولت سیزدهم به حوزه گردشگری توجه ویژه دارد و در این دولت ۱۶۰۷ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

در هماهنگی با برگزاری نمایشگاه گردشگری تهران، ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری با همکاری استانداری‌ها تدوین شده است.

علی‌اصغر شالبافیان به توجه رئیس‌جمهور به حوزه گردشگری اشاره کرد و یادآور شد: ۱۳ طرح تحولی در دولت سیزدهم معرفی شده‌اند که این ۱۳ طرح محتوایی با نظارت مستقیم رئیس‌جمهوری انتخاب شده‌اند و یکی از آن‌ها، محور جذب گردشگر خارجی به کشور است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی افزود: در دولت سیزدهم، ۵۰ پروژه بزرگ مقیاس در حوزه گردشگری شناسایی و مشکلات آن‌ها برطرف شده است.

امیدرسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا