خبر خوب اقتصادی: نرخ بیکاری 2 درصد دیگر کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و آغاز هفته دولت به ارایه گزارشی از دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم در دو سال گذشته پرداخت.

وی گفت: نرخ بیکاری به واسطه فعالیت‌های مختلف به ویژه فعال شدن کسب و کارها در این مدت کاهش ۲ درصدی را تجربه کرده است که ناشی از افزایش ۱۰ درصدی اشتغال پذیری فارغ التحصیلان است.

خبر خوب دیگر اینکه: ساخت یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور

سخنگوی دولت گفت: در حوزه رشد تولید و اشتغال بعد از ۱۰ سال رکود به رشد اقتصادی حدود ۴ درصد رسیدیم؛ در زمینه سرمایه‌گذاری و تامین مالی تولید نیز متوسط رشد سالانه سرمایه گذاری (تشکیل سرمایه ثابت) طی دهه ۹۰ منفی ۵.۲ درصد بود اما از سال ۱۴۰۰ روندی مثبت را در پیش گرفت و رشدی ۴.۱ درصدی داشت که در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه یافت و رشد ۲.۱ درصدی را ثبت کرد.

میزان تسهیلات اعطایی چقدر است؟

بهادری جهرمی با بیان اینکه تسهیلات پرداخت شده شبکه بانکی کشور به بخش‌های مختلف اقتصادی در سال ۱۴۰۱ افزایش ۳/۴۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته است، گفت: در مدت یاد شده پرداخت ۶/۸۴ درصد از کل تسهیلات پرداختی به صاحبان کسب و کار را شاهد بودیم.

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت در زمینه تسهیل صدور مجوز کسب و کار، عنوان‌ کرد: در این دولت حدود ۹۷ درصد از مجوزها شامل ۴ هزار و ۴۵۱ مجوز در بستر درگاه ملی صادر می‌شود.

خبر خوب دیگر اینکه: تولید برق نیروگاه اتمی از ۶۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد

بهادری جهرمی با بیان اینکه حدود ۴ هزار کسب و کار راکد و نیمه راکد در دو سال فعالیت دولت مردمی به تناسب فعال شده‌اند و مشکلات آنها حل و فصل شده است، افزود: در حوزه معادن نیز بیش از هزار معدن به چرخه مولد اقتصاد بازگشته‌اند.

وی بازفعالسازی ۱۷۵۷ واحد راکد در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۱۹۳ واحد در سال ۱۴۰۰ را از دیگر دستاوردهای دولت در حوزه تولید و اشتغال برشمرد.

پایگاه خبری امیدرسان، مرجع اخبار خوب و امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا