خبر خوب اجتماعی: موافقت دولت در کاهش ساعات کاری و افزایش روزهای تعطیل

به گزارش پایگاه خبری امید رسان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با در دستور قرار دادن پیشنهاد اصلاحیه ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری، که شامل کاهش ساعات کاری به ۴۰ ساعت و تعطیلی دو روزه در هفته می‌شود، موافقت نمودند.

در جلسه عمومی روز دوشنبه (نهم بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری مطرح و با کسب ۱۲۶ رای موافق، در مقابل ۶۰ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر، به عنوان اولویت مورد تصویب قرار گرفت.

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد در مجلس، در حمایت از این پیشنهاد اعلام کرد: با تصویب این پیشنهاد، ساعات کاری در ادارات به ۴۰ ساعت کاهش یافته و کارکنان در طول ۵ روز کاری، روزانه ۸ ساعت به کار خواهند پرداخت. همچنین، با تعیین دو روز تعطیلی توسط دولت، تعطیلات آخر هفته به دو روز افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه میانگین تعطیلات در دیگر کشورها به طور سالانه ۱۲۰ روز است، تاکید کرد: در ایران، میانگین تعطیلات سالانه ۷۸ روز می‌باشد که بر اساس استانداردهای جهانی، تنها ۶۵ روز از این تعطیلات محسوب می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بر این باور است که افزایش تعطیلات هفتگی و کاهش ساعات کاری در هفته، باعث افزایش انگیزه کارمندان و تقویت بنیاد خانواده خواهد شد.

پایگاه خبری امید رسان ، رسانه امید بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا