خبر خوب فناوری: دانش‌بنیان ها شبیه ساز جراحی لاپاراسکوپی را بومی سازی کردند

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، در یک شرکت دانش‌بنیان، فناوران موفق به بومی‌سازی یک سامانه شبیه‌ساز جراحی لاپاراسکوپی شده‌اند.

این سامانه به علاوه از قابلیت ارائه تصویر ۳ بعدی از آناتومی بدن انسان، قابلیت نمایش بروز عوارض را در صورت اشتباهات جراح فراهم می‌کند.

گلشید رسایی مسئول امور بین الملل و آموزش در شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا، خصوصیات این سامانه را شرح داد.

این ویژگی‌ها شامل نمایش بروز عوارض در صورت اشتباهات جراح، کنترل فشار نامناسب ابزار، راحتی کاربر در مقایسه با وسایل قبلی، امکان استفاده و ارزیابی در سه مرحله مبتدی، متوسط و پیشرفته، ارائه نحوه جراحی و توضیحات برای کاربر و قابلیت به‌روزرسانی در بخش نرم‌افزار می‌باشند.

این دستگاه یک شبیه‌ساز جراحی لاپاراسکوپی است که قابلیت ثبت عملکرد کاربر و ارائه گزارش پیشرفت را دارد و از دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تشکیل شده است.

سخت‌افزار این سامانه شرایط هندسی و فضایی مشابه شرایط جراحی لاپاراسکوپی را ایجاد می‌کند، و دسته ابزارهای جراحی، پدال‌های الکتروسرجری، و تصویری بازسازی شده از شرایط واقعی جراحی لاپاراسکوپی را به کاربر ارائه می‌دهد.

همچنین، نرم‌افزار سامانه با محیط شبیه‌سازی شده جراحی لاپاراسکوپیک، فرایندهای استاندارد آموزشی را بر مبنای استاندارد میستلز به منظور آموزش جراحی لاپاراسکوپی طراحی کرده و فضاهای سه‌بعدی لازم را در چهار محیط مختلف با فرایندهای متفاوت ارزیابی می‌کند.

رسایی بیان کرد که این سامانه به‌عنوان یک ابزار آموزشی در راستای آموزش روش‌های جراحی لاپاراسکوپی به رزیدنت‌های جراحی استفاده می‌شود و به دلیل ملاحظات اخلاقی، جایگزین تمرین عمل روی حیوانات مورد استفاده قرار گرفته است.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا