خبر خوب‌ اجتماعی: ذخایر خونی کشور در وضعیت سبز قرار دارد


به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد: در فصل زمستان فعلی، وضعیت ذخایر خونی در کلیه استان‌های کشور خوب است.

با آغاز فصل سرما، خوشحالانه مشاهده می‌کنیم که میزان اهدای خون در ۹ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هفت درصد افزایش یافته است.

این افزایش نشان‌دهنده همکاری فعال مردم عزیز کشورمان در حفظ و تقویت ذخایر خون است. مردم عزیز باید بدانند که با ادامه این همکاری‌ها، می‌توانیم با خیالی آسوده به سر ببریم و در مقابل نیازهای خونی مراکز درمانی قرار گیریم.

تمام استان‌های کشور اکنون از نظر وضعیت ذخایر خونی در وضعیت مطلوبی قرار دارند و آمادگی لازم برای تأمین نیازهای بیماران فراهم است.

با این حال، همچنان به همت و همدلی مردم و اهداکنندگان خون نیازمندیم تا این فرآیند به صورت پایدار ادامه پیدا کند و به برطرف کردن نیازهای مراکز درمانی ادامه دهیم.

سخنگوی سازمان انتقال خون، تاکید کرد: فرآیند تأمین خون و فرآورده‌های خونی در حال حاضر با رشد حدود هفت درصدی در تعداد اهدای خون نسبت به دوره مشابه سال گذشته، به خوبی پیش می‌رود.

این موفقیت به همکاری مثبت و فعال مردم عزیز کشورمان در فرآیند اهدای خون بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: با توجه به آمار و نیازهای مراکز درمانی در استان‌ها، نقشه‌بندی مناسبی انجام شده و میزان خون و فرآورده‌های خونی در هر استان بر اساس نیازهای روزانه بیمارستان‌ها تخصیص یافته است.

این کار با هماهنگی مدیران و کارشناسان در سازمان انتقال خون صورت گرفته و میزان مصرف و ذخایر خون در تمام استان‌ها در شرایط عادی بررسی شده است.

خون به عنوان یک ماده بیولوژیک، دارای تاریخ انقضا است که نیاز به مدیریت دقیق دارد. به‌عنوان مثال، پلاکت را نمی‌توان بیش از سه روز نگهداری کرد و گلبول قرمز را نیز بیش از ۳۰ روز نمی‌توان در انبار نگهداری کرد.

از این رو، داشتن میزان مناسب و ثابتی از ذخایر خون، امکان پاسخگویی به نیازهای بیماران در هر لحظه را فراهم می‌کند.

برای ادامه این موفقیت و تأمین پایدار خون و فرآورده‌های خونی، نیازمند حضور روزانه اهداکنندگان خون هستیم.

مراکز انتقال خون بازارسانی اهدا خون را در تمام کشور فراهم کرده‌اند و منتظر حضور فعّال شما عزیزان برای اهدای خون در این فصل سرما هستند.

امید رسان ، رسانه‌امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا