دیدار رئیس جمهور کشورمان با ترامپ قابل تصور نیست /گفت‌وگوی مسئولان فرانسوی با آمریکایی‌‌ها به خودشان مربوط است

Omidresan.ir

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محمدجواد ظریف امروز (سه‌شنبه) پیش از ترک پکن در جمع خبرنگاران درباره اظهارات رئیس جمهور فرانسه مبنی بر آمادگی میزبانی از رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور ایران مبنی بر گفتگوهای دوجانبه بیان کرد: ما کاملا مشخص کردیم که آمریکا و ترامپ توافق‌هایی که به دنبال گفت‌وگوهای بسیار طولانی بین دو کشور بوده را زیر پا گذاشته و آنچه اکنون ضروری است که انجام شود اجرای توافقات گذشته است. در این خصوص هنوز نشانه قابل توجهی از دولت ترامپ ندیده ایم.

وی گفت: موضوعی که بنده در بیاریتز و قبلا در پاریس داشتم درباره این بود که چگونه می‌توان با اجرای تعهدات طرفین، برجام را حفظ کرد و با توجه به اینکه کشور ایران در این سالها تمامی تعهدات خود را در برجام انجام داده و بعد از خروج غیرقانونی آمریکا و یک سال بی عملی اتحادیه اروپا به مواردی که در ماده ۳۶ برجام هم قابل اجرا بوده، اقدام کرده است، چطور می‌شود شرایط را به گذشته برگرداند.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه افزود: درباره تعهداتی که اروپا باید اجرا کند صحبت شد و گفت‌وگوهای خوبی انجام شد.

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه کشورهای اروپایی‌ برای اینکه اقدامات خود را انجام دهند نیاز به برخی مجوزها از آمریکا دارند که از نظر ما این روش آینده خوبی را برای روابط بین‌الملل نشان نمی‌دهد و درست نیست که کشورهای مستقل برای انجام اقدامات قانونی لازم باشد از دیگر کشورها اجازه بگیرند.

به گزارش امیدرسان، وزیر خارجه بیان کرد: اینکه مسئولان فرانسوی با آمریکایی‌ها چه گفتگوهایی داشتند به خودشان مربوط است. من قبلا هم رسما اعلام کردم که دیدار با مقامات آمریکایی انجام نخواهد شد. حتی گفتیم تا زمانی که آمریکا به جمع ۱+۵ نپیوندد و برجام را اجرا کند انجام دیدار بین رئیس جمهور کشور ایران و آمریکا قابل تصور نیست و البته در آن زمان هم گفت‌وگوی دوجانبه‌ای نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان ، محمد جواد ظریف در سفری که به شرق آسیا داشت روز گذشته به چین رفت و امروز هم چین را به مقصد ژاپن ترک کرد و قرار است در ادامه سفری هم به مالزی داشته باشد.

او در دو هفته‌ اخیر به قطر، کویت، فنلاند، سوئد، نروژ و دو بار هم به فرانسه سفر کرده است که روز جمعه در پاریس با ماکرون و لودریان دیدار داشت و بعدازظهر یکشنبه نیز در بیاریتز محل برگزاری نشست سران گروه ۷ با رئیس جمهور و وزیر خارجه و وزیر دارایی فرانسه و همچنین مشاوران صدراعظم آلمان و نخست‌وزیر انگلیس ملاقات کرد.

امیدرسان رسانه امیدبخش

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا