دوست‌داشتنی‌ترین زندان دنیا را بیشتر بشناسید/ طراحی در دل طبیعت با مدرن‌ترین امکانات رفاهی+ عکس

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، جدیدترین زندان نروژ با نام زندان هالدِن (Halden) در سال ۲۰۱۰ با ظرفیت تقریبی ۲۵۰ نفر افتتاح‌ شد. تقریبا نیمی از افراد زندانی در این زندان جرائمی سنگین و خشنی همچون قتل، حمله مسلحانه و یا تجاوز جنسی را مرتکب شده‌اند.

همچنین حدود یک‌ سوم آن‌ها به خاطر فروش یا قاچاق مواد مخدر به زندان افتاده اند. حالا اینکه آن‌ها به‌عنوان یک انسان بهتر به جامعه برگردند، هدف و آرزوی زندان هالدِن است.

زندان هالدن به‌عنوان انسانی‌ترین زندان دنیا شناخته می‌شود. این زندان، با سایر زندان‌ها تفاوت دارد. این زندان هالدن وسط جنگلی پر از درخت قرار گرفته است، زیرا طرارحان این زندان قصد داشتند زندانی در دل طبیعت طراحی کرده و بسازند.

پایگاه خبری امیدرسان

در اطراف زندان تعداد زیادی درخت و زمین‌های ناهموار وجود دارد. یعنی احتمالا فرار و پنهان شدن زندانیان آسان است، ولی هیچ کس چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

پایگاه خبری امیدرسان

سلول‌های این زندان به امکاناتی مثل تختخواب، یخچال، کتابخانه، تلویزیون، میز و صندلی و سرویس بهداشتی اختصاصی شامل دوش، دستشویی و همچنین یک ظرف‌شویی مجهز هستند.

همچنین در این زندان فروشگاه بزرگی وجود دارد که زندانیان می‌توانند وسایل و لوازم مورد نیاز خود را برای آشپزی از آنجا خریداری کنند.

از دیگر امکانات زندان مجهز و نوساز هالدن می‌توان به استودیوی موسیقی، باغ، اتاق عبادت و نیایش، باشگاه، دیواره صخره‌نوردی، زمین فوتبال، کتابخانه، اتاق رایانه و خانه دیدار با خانواده اشاره کرد.

مدرسه زندان فرصت آموزش صحیح زندانیان را فراهم کرده است. معمولا در طول روز، زندانبانان با زندانیان معاشرت و هم کلامی دارند. باهم چای، قهوه و یا غذا می‌خورند، یا حتی والیبال بازی می‌کنند. قسمت‌هایی از زندان دوربین مداربسته ندارد و زندانیان می‌توانند آزادانه در آنجا حرکت کنند.

در این زندان معمولا اسلحه حمل نمی‌شود زیرا مدیران و روسای آن معتقد هستند حمل اسلحه که باعث اِرعاب غیرضروری و فاصله اجتماعی می‌شود.

به گزارش امیدرسان، خیلی‌ها می‌گویند این زندان لوکس است و مجازات در آن بی‌معنی است اما عده‌ای هم می‌گویند انتقام‌جویی و مجازات سخت نتیجه نمیدهد و توان‌بخشی بسیار مهم‌تر است.

حتی اعتقاد بر این است که داشتن خانه مناسب و درآمد پایدار هنگام آزادی از زندان، باعث کاهش میزان بازگشت مجدد مجرمان به کار خلاف می‌شود.

طبق آمارها، فقط ۲۰% زندانیان نروژی تا ۲ سال بعد آزادی به زندان بازمی‌گردند. این در صورتی‌ است که این آمار در ایالات‌متحده آمریکا حدود ۵۰% الی ۶۰% است.

رئیس زندان هالدن می‌گوید: در سیستم زندان نروژ توجه و احترام به حقوق بشر وجود دارد که امری معمولی محسوب می‌شود.

در ادامه، تصاویر دیگری از این زندان را مشاهده کنید. زندانی که بیشتر شبیه به منزلی دنج و آرام است.

پایگاه خبری امیدرسان
پایگاه خبری امیدرسان
پایگاه خبری امیدرسان
پایگاه خبری امیدرسان
پایگاه خبری امیدرسان

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا