درمان ریشه در تهران + مراحل عصب کشی دندان به ز بان ساده

عصب کشی دندان که به آن درمان ریشه نیز می گویند چگونه انجام می شود؟ در ادامه با مراحل عصب کشی دندان بیشتر  آشنا خواهید شد.

  1. تزریق آمپول بی حسی به دندان جهت شروع درمان بدون درد یا با درد کمتر
  2. ایجاد حفره و سوراخ در بخش روی دندان (تاج دندان) جهت دسترسی دندانپزشک به بخش پالپ و مرکز دندان
  3. تعیین طول کانال دندان با گرفتن عکس رادیوگرافی
  4. برداشت پوسیدگی های روی دندان و تاج دندان و پاکسازی پالپ و مرکز دندان
  5. شکل دهی کانال های ریشه با استفاده از ابزارهای مختلف
  6. بعد از انجام این مراحل و ضد عفونی، تمیز و خشک شدن درون دندان، دندانپزشک، دندان را با مواد ترمیمی مانند کامپوزیت و آمالگام پر می کند.

برای درمان ریشه دندان به مراکز دندانپزشکی مختلفی که در تهران فعال هستند می توانید مراجعه کنید. برای مثال می توانید به کلینیک دندانپزشکی هروی مراجعه کنید. این دندانپزشکی در محله هروی تهران قرار دارد و ساکنان محله های هروی، پاسداران، خیابان دولت، شیان و لویزان نیز می توانند به این  دندانپزشکی مراجعه کنند. برای رزرو نوبت دندانپزشکی هروی اینجا کلیک کنید.

به موارد  زیر توجه داشته باشید

  • پس از درمان، ممکن است شکایت از درد خفیف و حساسیت در دندان ایجاد شود، اما این امر موقتی است. در این حالت بهترین راه حل این است که برای چند روز از سمتی که آن دندان در آن قرار دارد به طور موثر استفاده نکنید یا از داروی ضد التهاب با تجویز پزشک استفاده کنید. پس از مدت کوتاهی مشاهده می شود که حساسیت از بین می رود.
  • عصب کشی و درمان ریشه دندان به طور کلی در یک جلسه 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. البته در برخی موارد ممکن است دو جلسه لازم باشد. با این حال برای اطلاع از  تعداد جلسات لازم برای عصب کشی و ترمیم دندان لازم است دندانپزشک وضعیت دندان را بررسی کند.
  • قیمت درمان ریشه بسته به تعداد کانال های ریشه دندان درمان شده متفاوت است.
  • اگر درمان ریشه انجام نشود، پوسیدگی پیشرونده باعث آسیب بیشتر به پالپ دندان و بافت های اطراف آن می شود. در نتیجه ممکن است شکستگی دندان و عفونت در بافت های اطراف ایجاد شود و در صورت پیشرفت بیشتر ممکن است دندان از بین برود.
  • هنگامی که از یک پرکننده دندان مانند کامپوزیت برای ترمیم دندان استفاده می شود، دندان می تواند برای مدت زمان طولانی تری کار کند. با این حال، حتی پس از پر کردن دندان باید مراقبت از دندان ها و دندان پرشده بخوبی و درستی انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا