درباره متهمان ایران خودرو پیش داوری نکنیم/ تکذیب شایعات پیرامون متهمان پرونده اکبر طبری

Omidresan.ir

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه درباره سفیر رئیس قوه‌قضائیه به استان کردستان و مصوبات آن عنوان کرد: رئیس قوه‌قضائیه سفرهای استانی زیادی انجام می‌دهد که آخرین سفر به کردستان بود و سفر آتی نیز هفته آینده به استان زنجان خواهد بود. در استان کردستان سه جلسه شورای عالی قضایی داشتیم.

وی افزود: قرار این است که این سفرها خروجی مناسب داشته باشد. لذا تمامی مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و برای حل آنها تصمیماتی اتخاذ گردید. به عنوان نمونه ۶۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات این استان در نظرگرفته شده است.

این مقام قضایی در پاسخ به سوال دیگری درباره بازداشت دو نماینده مجلس و نیز دستگیری رئیس ایران خودرو توضیح داد: در پرونده شرکت ایران خودرو هنوز رأیی صادر نشده و پرونده در فرایند رسیدگی است. البته دادگاه یک جلسه را برگزار کرده و جلسات بعدی نیز در آینده زود برگزار خواهد شد. لذا باید همگی داوری و قضاوت را به دادگاه بسپاریم و تا زمانی که دادگاه رایی را صادر نکرده، پیش داوری و قضاوت نکنیم.

به گزارش امیدرسان، اسماعیلی تصریح کرد: متاسفانه خبر دستگیری این دو نماینده منتشر شد و ما هم مجبور شدیم بدون ذکر نام اصل خبر را تایید کنیم اما برخی رسانه‌ها عکس این دو فرد را منتشر کردند. بنابراین این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه رفته و باید دید دادگاه کسی یا کسانی را محکوم می‌کند یا خیر؟

وی این توضیح را هم داد که این پرونده ناظر به خودروسازان داخلی، نحوه فروش خودرو و افزایش قیمت خودروها است.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده اکبر طبری که اکنون در بازداشت است گفت: این پرونده هنوز در مرحله تحقیقات مقدماتی است.البته در این پرونده ۱۵ نفر بازداشت شده اند.

این مقام قضایی در واکنش به اخبار منتشره مبنی بر اعترافات متهمین این پرونده گفت: مطالبی که از اعترافات و بازجویی‌هایی منتسب به این افراد در رسانه ها نقل شده صحت ندارد. ما بارها اعلام کرده ایم خط قرمزی برای مبارزه با فساد نمی‌نشناسیم و اگر اتهامی متوجه هر فرد در هر رده و مقامی باشد، به آن رسیدگی شده و نتیجه آن هم اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.

امیدرسان رسانه امیدبخش

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا