خبر خوب پزشکی: جوانان ایرانی به روش درمان جدید بیماری تصلب شرائین دست یافتند

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، جلیل مهرزاد سلاکجانی استاد گروه آموزشی میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران درباره اهمیت این دستاورد گفت: امروزه بیماری‌های التهابی مزمن، مشکلات فراوانی برای انسان و حیوانات ایجاد کرده است. یکی از این بیماری‌ها، تصلب شرائین (آترواسکلروز) است.

طراحی، فرآوری و ساخت سامانه‌های دارویی ضدالتهابی زیست سازگار با پایداری مناسب و هدایت‌پذیری هوشمندانه در بدن به منظور درمان بیماری‌های مزمن اهمیت بسزایی دارد.

خبر خوب دیگر اینکه: ایران توانایی ساخت صفر تا صد داروی انسولین را دارد

وی افزود: در مدیریت بیماری آترواسکلروز، کار و تمرکز بر روی جنبه‌های آماسی یا التهابی آن می‌تواند بطور چالش‌زا محصول‌زا باشد. همچنین پایدارسازی و ممانعت از حذف سریع این سامانه‌های دارویی به همراه هدایت هوشمندانه آنها به سوی بافت هدف، از چالش‌های مورد توجه است.

این محقق با تشریح مطالعه جدید محققان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران اظهار داشت: در این مطالعه با توجه به ناکارآیی سامانه‌های موجود دارورسانی به ویژه نانوذرات پگیله شده، از توسعه نانوشبح‌های سلولی (نانوقوست) به منظور مهار جنبه‌های التهابی آترواسکلروز در مدل‌های برون‌تنی انسانی و درون‌تنی خرگوشی استفاده شده و به وضوح اثرات بقا و کاسته شدن از وسعت پلاک آترواسکلروز و کاهش التهاب در انشعابات آئورت مشاهده شد.

پایگاه خبری امیدرسان، مرجع اخبار خوب و امیدبخش

این نانوشبح سلولی تولید شده دارای غشای مونوسیت بوده و با پایداری بالا همراه با جریان مونوسیت‌ها بطور هدفمند به محل پلاک آئورت هدایت می‌شود و مانع تشکیل سلول‌های کف‌آلود و پلاریزاسیون ماکروفاژها از فنوتیپ M۱ التهابی به M۲ ضد التهابی می‌شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا