خبر خوب علمی: اختراع نمای هوشمند ساختمان به همت محقق ایرانی

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، مخترع کشورمان موفق به اختراع نمای هوشمند کلکتور تابشی تامین سرمایش و گرمایش ساختمان و ثبت جهانی آن شد.

به همت یکی از محققان نخبه کشورمان برای نخستین بار در جهان نمای هوشمند کلکتور تابشی تامین سرمایش و گرمایش ساختمان (Smart Facade With Radiant Cooling and Heating Collector) ابداع و به ثبت جهانی رسیده است.

سلمان غضنفری متولد سال ۱۳۴۷ شهر تبریز دارای مدرک کارشناسی مکانیک حرارت و سیالات، کارشناسی ارشد مهندسی انرژی و درجه دکتری مکانیک است.

در طول سال های گذشته در زمینه کاربرد انرژی های نو و تجدیدپذیر، بهینه سازی مصرف انرژی و سیستم های تبرید تحقیقات و مطالعات ارزشمندی داشته است.

این مبتکر کشورمان با بیان اینکه، در زمینه گرمایش و سرمایش دارای دو اختراع است که در سال ۱۳۸۷ در سازمان مالکیت معنوی کشور به ثبت رسیده است افزود: همچنین دارای چهار اختراع تحت داوری در سازمان مالکیت معنوی کشور هستم.

خبر خوب دیگر اینکه: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفندماه 1402

غضنفری با بیان اینکه، در سال ۱۳۹۹ اختراعی بین المللی تحت عنوان نمای هوشمند نورگذر با کلکتور خورشیدی را ثبت کرده تصریح کرد: با ادامه تحقیقات و با تلاش های بی وقفه، در سال ۱۴۰۱ یا ۲۰۲۲ اختراع حاضر را با عنوان نمای هوشمند با کلکتور تابشی سرمایش و گرمایش که بسیار کامل تر و جامع تر از نمای نورگذر را در سازمان مالکیت معنوی بین المللی به ثبت رساندم و این اختراع اخیرا و در ماه نوامبر ۲۰۲۳ توسط سازمان مالکیت معنوی جهانی منتشر شد.

وی ادامه داد: البته اختراع دیگری را امسال در سازمان جهانی ثبت کرده ام که به عنوان اختراعی بسیار جالب و کامل در آینده نزدیک اطلاع رسانی خواهم کرد.

ویژگی اختراع نمای هوشمند تامین کننده گرما و سرما ساختمان

مخترع کشورمان در خصوص ویژگی نوآوری نمای هوشمند با کلکتور تابشی سرمایش و گرمایش ساختمان گفت: این اختراع امکان نصب در نمای ساختمان ها به صورت گوناگون اعم از نمای سنگی کامپوزیتی، آلومینیومی، شیشه ای، بتونی و با هر شکل و فرم دیگر را دارد.

غضنفری افزود: این نوآوری همچنین قابل استفاده در نمای دیوارها و سقف ساختمانی در هر نوع شرایط آب و هوایی، جغرافیایی و اقلیمی است.

وی می گوید: این اختراع علاوه بر پوشش سطوح دیوارها و سقف ساختمان ها و زیبایی بصری و جلوه ساختمان ها، بصورت هوشمند بعنوان یک کلکتور حرارتی، در اثر تبادل حرارت به روش تشعشع با آسمان، تولید سرما کرده و همچنین بعنوان یک کلکتور خورشیدی با جذب انرژی خورشیدی تولید حرارت می کند.

وی در توضیح بیشتری افزود: این محصول فناورانه ضمن دارابودن سیستم کنترل هوشمند و قابل برنامه ریزی می تواند به عنوان یک کلکتور تابشی سرمایش و گرمایش هوشمند، انرژی اشعه های مستقیم، پخش شده و بازتابشی خورشیدی را جذب.

به حرارت تبدیل کند و با بهره گیری از تبادل حرارت به روش تشعشع با آسمان، حرارت را از دست داده و سرمایش حاصل را به مخزن ذخیره سرمایش منتقل کند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا