خبر خوب سلامت : آغاز تولید نان غنی شده با ویتامین D

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد که تولید آرد غنی شده با ویتامین دی در کشور به منظور جبران کمبود ریزمغذی‌های مردم در دستور کار قرار گرفته است.

این آرد به عنوان ماده اولیه برای تولید نان‌کامل به نانوایی‌ها عرضه خواهد شد.

سیدحیدر محمدی افزود: تقویت ارزش غذایی و سلامت تغذیه مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است و غنی سازی موادغذایی با ویتامین‌های ضروری به منظور رفع کمبود این مواد در بدن، یکی از راهکارهای مؤثر است.

تحقیقات گسترده‌ای برای شناخت شاخص‌های ضروری تغذیه‌ای انجام شده و نتایج نشان داده‌اند که کمبود ویتامین دی، آهن و اسید فولیک در جامعه وجود دارد.

محمدی با بیان اینکه برای پوشش این کمبودها، با همکاری صنایع آردسازی، تولید آرد کامل آغاز شده است، افزود: کمبود ویتامین دی یکی از چالش‌های سلامت جامعه است و برای جبران آن، دو راهکار اصلی ارائه شده است؛ توزیع مکمل‌های تغذیه‌ای و غنی‌سازی نان با ویتامین دی.

به همین دلیل، غنی شدن نان با ویتامین دی از طریق غنی‌سازی آرد به عنوان یک راه حل کارآمد مدنظر قرار گرفته است.

تولید آرد غنی شده با ویتامین دی به صورت پایلوت در یکی از استان‌ها به منظور جبران کمبود ویتامین دی در مردم به اجرا گذاشته شده است. پس از اتمام مراحل پایلوت، این طرح به صورت سراسری در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

همچنین، قبل از این، تولید آرد کامل به منظور تولید و پخت نان کامل با سطح سبوس بیشتر و ارزش تغذیه‌ای بالاتر در برخی از استان‌های کشور آغاز شده است. ادامه این فعالیت نیازمند حمایت و فرهنگ‌سازی در میان مردم است.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا