خبر خوب اقتصادی: افزایش تولید نفت به ۳.۶ میلیون بشکه در روز

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، وزیر نفت با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۸۲ طرح به ارزش ۷۶ میلیارد دلار در صنعت نفت در جریان است، گفت: تولید نفت تا پایان امسال به روزانه سه میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه خواهد رسید و تلاش می‌شود سال آینده به مرز چهار میلیون بشکه در روز برسد.

جواد اوجی روز دوشنبه (۲۹ آبان‌ماه) در جریان بازدید سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران از وزارت نفت در ادامه نظارت‌های ستادی بر دستگاه‌های اجرایی با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب (سلام‌الله علیها) با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای رئیس‌جمهوری تا این اندازه از صنعت نفت پشتیبانی نکرده و به آن بها نداده است، افزود: به نمایندگی از همه همکارانم در صنعت نفت به لحاظ پشتیبانی و دلگرمی که در دو سال دولت مردمی از وزارت نفت داشته‌اید، از شما تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: اولویت‌هایی برای صنعت نفت در دولت سیزدهم برنامه‌ریزی شده که از مهم‌ترین اولویت‌ها سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلیدی بوده است.

خبر خوب دیگر اینکه: مترو پرند بالاخره آماده افتتاح و مسافرگیری شد

وزیر نفت تأکید کرد: سرمایه‌گذاری‌ها در حفظ و نگهداشت تولید، رشد تولید نفت و گاز، افزایش تولید از میدان‌های مشترک، جمع‌آوری گازهای مشعل، ذخیره‌سازی گاز طبیعی، توسعه اکتشاف میدان‌های نفتی و گازی جدید، افزایش ظرفیت‌های پالایشی نفت و فرآورده‌های نفتی.

احداث پالایشگاه‌ها، کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌های موجود، افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و افزایش فرآورش گاز در پالایشگاه‌های گازی از موارد کلیدی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری صنعت نفت در دولت سیزدهم بوده است.

اوجی با اشاره به اینکه در این دولت ۱۳۲ طرح که عمدتاً طرح‌های نیمه‌تمام بالادست و پایین‌دست صنعت نفت بود، تکمیل شدند و به بهره‌برداری رسیدند، گفت: ارزش این طرح‌ها ۲۸.۵ میلیارد دلار برآورد می شود، البته طرح‌های نیمه‌تمامی را انتخاب کردیم که در راستای رشد تولید نفت و گاز تأثیرگذار باشند.

وی افزود: ۵۰ طرح جدید نیز برای سرمایه‌گذاری جدید به ارزش ۴۷.۵ میلیارد دلار تعریف کردیم و در مجموع ۱۸۲ طرح به ارزش ۷۶ میلیارد دلار در صنعت نفت با هدف افزایش ظرفیت تولید در بالادست و پایین‌دست در جریان است.

خبر خوب دیگر اینکه: اختصاص 60هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل واحدهای مسکن مهر

ویر نفت با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم رشد تولید محقق شود باید دغدغه سرمایه‌گذاری را داشته باشیم، ادامه داد: این طرح‌ها در هرکدام از چهار شرکت اصلی وزارت نفت تعریف شده است.

اوجی تصریح کرد: بعضی از این طرح‌ها مانند ساخت پالایشگاه فاز ۱۴ پارس‌جنوبی بیش از ۱۴ سال زمان برده بود و پیشرفت ۵۰ تا ۷۰ درصد داشتند، اما تکمیل نمی‌شدند اما در دولت سیزدهم توسعه این طرح‌ها شتاب گرفت.

وی با بیان اینکه عمده طرح‌های نیمه‌تمام که سال‌ها روی زمین مانده بودند در این دولت جمع‌بندی شد و به بهره‌برداری رسید، گفت: در میدان مشترک پارس‌جنوبی که ۷۰ درصد گاز کشور از این مخزن تأمین می‌شود، فاز ۱۱ به بهره‌برداری رسید که تقریباً صفر تا ۱۰۰ آن در این دولت انجام شد.

خبر خوب دیگر اینکه: افزایش ۱۸ و ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و بازنشستگان

همچنین احداث پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی که بخش مهمی از تکمیل آن در دولت سیزدهم انجام شد از دیگر اقدام‌های وزارت نفت در میدان مشترک پارس جنوبی است. از دیگر اقدام‌ها برای افزایش تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی می‌توان به تکمیل خط لوله جدید فاز ۱۶ اشاره کرد.

وزیر نفت افزود: در پارس جنوبی امروز نسبت به شروع دولت سیزدهم ۵۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتری تولید می‌شود.

اوجی با اشاره به اینکه در حوزه میدان‌های نفتی نیز افزایش تولید در دولت سیزدهم محقق شده است، ادامه داد: تولید نفت از ۲.۱ میلیون بشکه در ابتدای دولت سیزدهم به ۳.۴ میلیون بشکه در شرایط فعلی رسیده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا