خبرخوب برای سربازان: اعطای مشوق های کسر خدمت سربازی به مهارت آموزان

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کرد: مشوق‌هایی به سربازان مهارت‌آموز اعطا می‌شود به منظور تشویق آنها به کسب مهارت‌های جدید.

سردار موسی کمالی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: نگاه و رویکرد جدیدی در نیروهای مسلح برای خدمت به سربازان ارائه شده است و این نظام جدید از نیروهای مسلح انتظار دارد که خدمات متقابلی به جوانان ارائه دهند.

در پاسخ به سوال درباره امکان واگذاری سربازان به دستگاه‌های دولتی، سردار کمالی اظهار کرد: واگذاری سرباز به دستگاه‌های دولتی یا امریه، به منظور مهارت‌آموزی و اشتغال قابل بررسی است. برنامه‌های مهارتی و اشتغالی برای سربازان مهارت‌آموز در نظر گرفته شده است.

سردار کمالی بیان کرد: نزدیک به ۹۸ درصد افرادی که در شرکت‌های دانش بنیان خدمت کرده‌اند، پس از پایان خدمت، به فعالیت‌های خود ادامه داده‌اند. این افراد مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف به خدمت گذاشته و به دلیل داشتن مهارت‌های کسب شده، از مشوق‌های مختلفی همچون کسری ۱ ماهه خدمت بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: جوانانی که قبل از شروع خدمت نظامی مهارت‌های لازم را کسب کنند، می‌توانند از مزایایی نظیر کسری خدمت یک ماهه، مرخصی تشویقی یک ماهه، بخشش اضافه خدمت و دیگر مشوق‌ها بهره‌مند شوند.

سردار کمالی به توصیه به جوانان برای کسب مهارت‌ها پیشنهاد داد و تأکید کرد: “سربازان نیز باید در حین خدمت خود به کسب مهارت‌ها توجه کنند و در دوره‌های مهارت آموزی شرکت کرده و با داشتن مهارت‌های لازم از خدمت وظیفه خود ترخیص شوند.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا