خبر خوب اقتصادی: حداقل حقوق ماهیانه بازنشستگان به ۱۰ میلیون نزدیک می‌‌ شود

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: حداقل حقوق ماهیانه ۶ میلیون تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی از دیدگاه دولت قابل قبول نمی‌باشد.

باید مسئله تنظیم حداقل حقوق و افزایش درآمد بازنشستگان تأمین اجتماعی با سرعت بیشتری حل شود. ما نیز تاکنون به تدریج تلاش کرده‌ایم و به زودی حقوق ماهیانه بازنشستگان را به حداقل ۱۰ میلیون تومان نزدیک خواهیم کرد.

در آیین تجلیل از بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمونه سراسر کشور سازمان تأمین اجتماعی که در مجموعه فرهنگی ورزشی برگزار شد، محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: دولت با جدیت تلاش می‌کند تا مسأله تنظیم حقوق بازنشستگان را پیگیری کرده و تا پایان دوره حکومت به این موضوع رسیدگی می‌کند.

او بیان کرد که حداقل حقوق ۶ میلیون تومان برای بازنشستگان تامین اجتماعی از نظر دولت پذیرفته نشده و باید مسئله حداقل حقوق و افزایش درآمد بازنشستگان تأمین اجتماعی سریعتر حل گردد.

او افزود: تاکنون بنگاه‌های اقتصادی ارزشمند در پرداخت بدهی‌های تأمین اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی همکاری کرده‌اند و تأمین اجتماعی از بدهکاری در ابتدای دوره حکومت به یک دستگاه طلبکار تبدیل شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در جهت بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان اظهار داشت: تصمیمات گرفته شده توسط دولت در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با دیگر بازنشستگان و مستمری‌بگیران، همچنین حل مسائل درمانی آنان در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از گفتار خود به مسائل کشور در زمان آغاز دوره حکومت دولت سیزدهم اشاره کرد، به ویژه در مورد شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی کشور.

او بیان کرد: بازنشستگان به عنوان ارزشمندترین و مهمترین سرمایه کشور شناخته می‌شوند.

با وجود تمامی چالش‌ها، حل مشکلات بازنشستگان و پرداخت حقوق آنان یکی از اولویت‌های اصلی دولت بود که موفق به حل این مسائل با استفاده از آموزه‌های مکتب امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری شده است.

مخبر تاکید کرد: با تلاش‌های دولت سیزدهم، توانستیم با افزایش فروش نفت و آزادسازی دارایی‌های مسدودشده کشور، وضعیت درآمدی را بهبود بخشیم.

وی با اشاره به نیاز به بازنگری در تعریف بازنشستگی و ازکارافتادگی اظهار کرد: مفهوم بازنشستگی و خانه‌نشینی در فرهنگ دینی و تاریخی کشور موضوعیت خاصی ندارد.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: دستاوردهای کنونی کشور و پیشرفت‌های حاصل شده در سال‌های گذشته، نتیجه تلاش و زحمات نسل بازنشسته امروز است. بزرگترین اشتباه این است که با بازنشستگی، فعالیت یک نیروی با تجربه را به پایان می‌رسانیم و آن را به عنوان خاتمه فعالیت تلقی کنیم.

امیدرسان ، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا