آخرین جزئیات حادثه تروریستی کرمان/ آمار شهدا و مجروحان چند نفر است؟

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، حادثه تروریستی کرمان، که در سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی رخ داد، یکی از تلخ‌ترین رویدادهای اخیر در ایران بود. این حادثه شامل دو انفجار در نقاط مختلف بود که به شهادت و مصدومیت تعداد زیادی از افراد منجر شد.

طبق گفته‌های وزیر کشور، این حوادث به صورت بزدلانه و زشتی اتفاق افتاده و شامل دو انفجار متوالی بوده‌ است. اولین انفجار در بین مردم رخ داده و انفجار دوم با فاصله ۲۰ دقیقه در نقطه‌ای دیگر اتفاق افتاده است. این انفجار‌ها با استفاده از ساچمه‌هایی که در مواد منفجره کار گذاشته شده بودند، بسیار شدید بوده‌اند.

با توجه به گزارشات رسانه‌های مختلف، این انفجارها منجر به مصدومیت و بستری شدن بیش از ۲۰ نفر در بیمارستان‌های مختلف شده‌اند که شامل زنان، مردان و کودکان زیر ۱۵ سال می‌باشد. برخی از این مصدومان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و برخی دیگر تحت درمان در سایر بخش‌ها قرار دارند.

شمار شهدا: بر اساس گزارشات، تعداد شهدا در این حوادث تروریستی به بیش از ۷۰ نفر رسیده است. گزارشات حاکی از آن است که تعداد دقیق شهدا احتمالا بیشتر از این رقم باشد​​.

تعداد مجروحان: آخرین گزارشات اشاره دارند که تعداد مجروحان حادثه به حدود ۱۷۰ نفر رسیده است. همچنین گفته شده که حال برخی از مجروحان وخیم است​​.

این آمارها نشان می‌دهند که حادثه تروریستی کرمان یکی از خونبارترین حوادث تروریستی در تاریخ اخیر ایران بوده است. این حوادث نه تنها باعث از دست دادن جان‌های بسیاری شده، بلکه آسیب‌های جسمی و روحی فراوانی را نیز بر جای گذاشته‌اند.

آمار جدید از مجروحان بستری/تعداد مجروحان21 نفر/9نفربستری در بخش مراقبت های ویژه

آمار جدید از مجروحان بستری/تعداد مجروحان21 نفر/9نفربستری در بخش مراقبت های ویژه

سید محمد صابری، رئیس اورژانس کرمان، اطلاعات جدیدی را در مورد وضعیت مصدومان باقیمانده از حادثه تروریستی اخیر در کرمان ارائه کرده است. طبق گزارش‌ها، تعداد مصدومانی که همچنان در بیمارستان‌های مختلف شهر کرمان و تهران بستری هستند تا ساعت ۶ صبح روز بیست و چهارم دی‌ماه به ۲۱ نفر رسیده است، که شامل ۲ کودک زیر ۱۵ سال نیز می‌شود. این مصدومان در ۱۰ بیمارستان مختلف در کرمان و تهران تحت درمان هستند. بین این ۲۱ مصدوم، ۷ نفر زن، ۵ نفر مرد و ۹ کودک زیر ۱۵ سال هستند که در بیمارستان روند درمان خود را طی می‌کنند. از این تعداد، ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۲ نفر در سایر بخش‌ها بستری هستند، و ۶ نفر از آنها به دستگاه متصل هستند. همچنین در این حادثه تروریستی، ۹۵ نفر به شهادت رسیده و در مجموع ۲۱۱ نفر دچار مصدومیت شده‌اند​​​​​​​​.

سید محمد صابری اظهار داشت که مجروحان موجود در ۱۰ بیمارستان مختلف در حال درمان هستند. این بیمارستان‌ها عبارتند از شهید باهنر، افضلی‌پور، شفا، پیامبر اعظم (ص)، سیدالشهدا (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسین (ع)، راضیه فیروز در کرمان و همچنین لقمان حکیم و بقیه‌الله در تهران.”

مسئول مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در ارتباط با آخرین وضعیت مصدومین انفجار اخیر، اعلام کرد که در حال حاضر ۲۱ نفر از قربانیان این رویداد، شامل ۷ زن، ۵ مرد و ۹ کودک زیر ۱۵ سال، در بیمارستان در حال درمان هستند. آقای صابری توضیح داد که از این ۲۱ مصدوم، ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۱۲ نفر در سایر بخش‌ها بستری بوده و تحت مراقبت پزشکی قرار دارند، با ۶ نفر از این مصدومان متصل به دستگاه‌های حیاتی و ۳ نفر در واحد مراقبت‌های ویژه آی‌سی‌یو هستند.

در تاریخ ۱۳ دی‌ماه، در ساعت ۱۴:۵۰ و ۱۵:۱۷ بعد از ظهر، مصادف با چهارمین سالگرد شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دو انفجار تروریستی در نزدیکی گلزار شهدای کرمان رخ داد. این حوادث دلخراش منجر به شهادت و مصدومیت تعداد زیادی از زائران مزار حاج قاسم شدند.”

زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران، جدیدترین آمار قربانیان دانش‌آموز را در پی حادثه تروریستی کرمان ارائه داد.

وی تصریح کرد که در نتیجه انفجار تروریستی در گلزار شهدای کرمان، متاسفانه تعداد دانش‌آموزان شهید به ۲۳ نفر افزایش یافته است، این در حالی است که یک دانش‌آموز در وضعیت بحرانی در بیمارستان جان باخت.

مظفر همچنین اشاره کرد که از خانواده‌های سلطان‌آبادی که در این انفجار قربانی شدند، ۹ نفر به شهادت رسیده‌اند که ۴ نفر از آنها دانش‌آموز بوده‌اند.

در پاسخ به پرسش درباره تعداد دانش‌آموزان بستری در بیمارستان، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت که بر اساس اطلاعات دریافتی، بیش از ۲۰ دانش‌آموز همچنان در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا