جدیدترین تکنولوژی‌های لیزری را در اختیار داریم / حفاظت لحظه به لحظه مراکز حساس با سامانه‌ قدرتمند توپ لیزری

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، جمهوری اسلامی ایران به توانمندی ساخت و به‌کارگیری توپ‌های جدیدی که از لیزرهای با توان بالا استفاده می‌کنند دست پیدا کرده و این تسلیحات را برای حفاظت از برخی مراکز حساس کشور به‌کار گرفته است.

در این رابطه امیر شاهرخ شهرام معاون وزیر دفاع و رئیس شرکت صنایع الکترونیک (صاایران) اظهار کرد: استفاده از لیزر در سامانه‌های توپخانه‌ای با دو هدف انجام می‌شود که می‌تواند به افزایش حجم آتش، تحرک و دقت کمک کند.

پایگاه خبری امیدرسان

به گزارش امیدرسان، رئیس صاایران افزود: یکی از مواردی که ما از این تکنولوژی استفاده می‌کنیم، برای آماده‌سازی سامانه‌های توپخانه‌ای و روانه‌سازی توپ و رادار است تا سامانه لیزری بتواند هدف را با دقت بالا رهگیری کرده و مورد اصابت قرار دهد.

وی افزود: در موضوع کُشندگی نیز دراین زمینه دستاوردهای خوبی داشتیم که همه آنها تولید داخل کشور هستند.

این مقام مسئول به بیان مثالی پرداخت و گفت: در دنیا مرسوماست که پرنده‌های رادارگریز خود را از لایه‌های کامپوزیتی می‌سازند تا هم رادارگریز باشد، هم سبک باشد و هم به تداوم پروازی آن در هوا کمک کند. لذا این بدنه کامپوزیتی در برابر لیزرهای پرتوان آسیب‌پذیر است و ما با استفاده از این لیزرها می‌توانیم آنها را شناسایی کرده و منهدم کنیم.

شهرام با بیان اینکه از این سامانه‌های لیزری در مناطق حساس و حیاتی کشور نیز استفاده می‌شود گفت: امروز لبه تکنولوژی دنیا در حوزه لیزری در دستان متخصصان نیروهای مسلح ما قرار دارد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا