خبر خوب پزشکی: به زودی 10 میلیون وارفارین وارد کشور می شود

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، سخنگوی وزارت بهداشت از عرضه نخستین دسته از داروی وارفارین تولید داخلی و توزیع ۱۸ میلیون عدد وارفارین وارداتی در داروخانه های کشور خبر داد.

پدرام پاک آیین با اشاره به تولید داخلی داروی وارفارین اظهار کرد: توزیع این دارو در حال حاضر وضعیت پایداری دارد و در سه هفته گذشته ۸ میلیون عدد از داروی وارفارین در داروخانه ها توزیع شده است.

تا پایان سال نیز ۱۰ میلیون عدد دیگر از این دارو به بازار عرضه خواهد شد.

وی با افتخار اعلام کرد: نخستین محموله تولید داخلی وارفارین که حدود ۱۰ میلیون عدد است، به زودی وارد بازار می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: تعداد قابل توجهی از محموله‌های وارداتی داروهای غیرتولید داخل برای توزیع در پایان سال وارد کشور خواهند شد به عنوان مثال، تعداد ۵ میلیون عدد سولفاسالازین که تولید شده و در حال حاضر در حال توزیع است.

حیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو، اعلام کرد که تا پایان سال، تولید داخلی داروی وارفارین (یک داروی ضدانعقاد خون) در کشور آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: وارفارین یکی از داروهایی است که برای بیماران قلبی، بیماران پیوندی، و افرادی که آنژیوگرافی انجام داده‌اند، مصرف می‌شود.

محمدی افزود: در سال‌های گذشته، داروهایی مانند آکسابین و ریواروکسابان که اثر مشابه وارفارین دارند، به عنوان جایگزین‌ها به بازار وارد شده‌اند و سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه وارفارین تا کنون در داخل کشور تولید نمی‌شده است، برای بسیاری از شرکت‌های دارویی واردات آن توجیه نداشت.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در ماه گذشته، پنج میلیون قرص وارفارین از چرخه مصرف خارج شده است، زیرا مصرف این دارو در کشور کاهش یافته و برخی بیماران دارو را به صورت مقطعی و براساس نیاز خود خریداری می‌کنند.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا