خبر خوب اجتماعی: افتتاح شهرک گلخانه‌ای فریدن پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، در روز دوشنبه و در ایام الله دهه فجر، شهرک گلخانه‌ای شهرستان فریدن با حضور استاندار اصفهان به رسمیت شناخته شد و بهره‌برداری از آن آغاز شد.

این پروژه که پس از ۱۱ سال بلاتکلیفی به پایان رسیده است، به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی استان و کشور جهت توسعه فعالیت‌های کشاورزی اراضی شهر دامنه ایجاد شده است.

آغاز احداث شهرک گلخانه‌ای شهرستان فریدن به سال ۱۳۸۶ بازمی‌گردد، اما به دلیل نبود آب مورد نیاز، پروژه به مدت ۱۱ سال متوقف بود.

در سال ۱۴۰۰ با فراهم‌سازی مقدمات حفر چاه جدید و اجرای انتقال آب به طول ۷ کیلومتر، همچنین احداث خط انتقال برق و رفع موانع دیگر با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیارد تومان، این پروژه با حضور دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به بهره‌برداری رسید.

شهرک گلخانه‌ای دارای ۴۰ واحد با مساحت پنج هزار هکتاری است که ۱۳ واحد آن در حال حاضر واگذار شده و ۵ واحد فعال و ۳ واحد در حال ساخت می‌باشند. سایر واحدها نیز در مرحله واگذاری قرار دارند.

با افتتاح این شهرک، اشتغال زیادی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۳۶۰ نفر ایجاد خواهد شد. این اقدام به منزله حرکتی مهم در راستای توسعه کشاورزی و افزایش ظرفیت‌های تولیدی در شهرستان فریدن است.

در ایام الله دهه فجر سال ۱۴۰۲، علاوه بر این پروژه، ۱۳۰ پروژه کشاورزی دیگر نیز با اعتباری بالغ بر ۵۲۲ میلیارد تومان و با ایجاد اشتغال برای ۲۶۶ نفر و تثبیت اشتغال برای ۶۹۸ نفر، به بهره‌برداری رسیده‌اند.

امید‌رسان ، رسانه‌امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا