آموزش تصویری چگونگی دریافت آنلاین قبوض برق

Omidresan.ir

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، از ابتدای مهرماه امسال قبوض کاغذی برق قرار است حذف گردد و میزان هزینه برقی مصرفی از طریق روش‌های غیرحضوری پرداخت شود.

اصلی‌ترین دلیل مسئولان برای اجرای این طرح، صرفه‌جویی در کاغذ است. آمارها حاکی از آن است که ۳۵ میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و ۲۰ میلیون کنتور گاز در کشور وجود دارد و برآوردها نشان می‌دهد ۱۴۴۰ میلیارد تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود. بنابراین قرار است صدور قبوض کاغذی برای ۳۶ میلیون مشترک برق کشور از مهرماه امسال متوقف گردد. 

به گزارش امیدرسان، در روش نخست، ماموران قرائت کنتور پس از مراجعه به منازل مردم شماره تلفن همراه مشترک برق را دریافت و در سامانه خود ثبت می‌کنند.

در روش دوم نیز سرشماره‌ای اعلام شده که مشترکان برق با ارسال شماره شناسه اشتراک خود، اطلاعاتشان در سامانه ثبت خواهد شد و پس از این کار دیگر قبوض خود را به شکل پیامک دریافت خواهند کرد.

لذا همه مشترکان در کشور می‌توانند با ارسال *۱* شناسه قبض # به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ نسبت به ثبت شماره تلفن خود در سامانه صدور قبض اقدام کنند. البته این اقدام باید با شماره همراهی انجام شود که مسئولیت پرداخت صورت‌حساب برق را برعهده دارد. پس از آن راهنمایی لازم در قالب پیامک در اختیار مشترک قرار خواهد گرفت. 

در روش سوم نیز مشترکان برق می‌توانند با مراجعه کردن به سایت شرکت توزیع برق نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

امیدرسان رسانه امیدبخش

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا