آغاز جشنواره تئاتر فجر / چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر

افتتاحیه چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با تقدیر از هشت هنرمند برجسته تئاتر همراه بود.

طبق گزارشات پایگاه خبری امید رسان ، این مراسم در سالن ناظرزاده کرمانی برگزار شد و تاکنون چندین اثر نمایشی در بخش‌های مختلف این جشنواره به اجرا درآمده‌اند یا در حال اجرا هستند

محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، مسعود فروتن، اسماعیل خلج، و جلیل فرجاد از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

در آغاز این رویداد، حامد سقایان، دبیر جشنواره، از استقبال خوب مردم از نمایش‌ها سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که مردم در روزهای آتی نیز به تماشای تئاتر بنشینند. او از برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره تئاتر دانشگاهی در سال آینده خبر داد.

از ویژگی‌های برجسته این مراسم، اهدای نشان هنری درجه یک به هنرمندانی چون جلیل فرجاد، ابوالفضل میرزا احمدی، غلامحسین نوزی‌نکاح، داوود داداشی، قوام‌الدین قاسمی، مسلم فاسمی، منوچهر رحیمی و محمود فرهنگ بود.

محمود سالاری، معاون هنری وزارت ارشاد، در ارتباط با اهدای نشان‌های هنری درجه یک به فعالان عرصه تئاتر توضیح داد: در فرآیند انتخاب برای این نشان‌ها، یک کمیته مقدماتی وجود دارد که عوامل اولیه را ارزیابی می‌کند. معیارهایی نظیر سهم در تعلیم هنرجویان، حضور پایدار و تلاش طولانی‌مدت از جمله فاکتورهای مورد بررسی هستند که به کمیته بالاتری با نمایندگان متعدد از ارگان‌های گوناگون فرستاده می‌شود که در آن تمام رشته‌ها مورد نظر قرار می‌گیرند و قوانین دقیقی برای اعمال آن وجود دارد.

وی افزود: این پروسه دارای یک روند مشخص و شفاف است و از آنجا که این نشان معادل مدرک دکتری است، وزارت علوم نیز بر روند آن نظارت دارد.

سالاری با ابراز قدردانی از همه مسئولان جشنواره گفت: ما باید همواره چراغ امید را در دل مردم روشن نگه داریم، چرا که کشور و هنر آن متعلق به همه مردم است. من از تمام هنرمندانی که در این جشنواره شرکت دارند نیز قدردانی می‌کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا