خبر خوب برای اهالی بوشهر؛ اجرای ۵۳ طرح در حوزه آب استان در سال آینده

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در راستای گذر از تنش آبی در سال آینده اجرای ۵۳ طرح از جمله ساخت چندین آب‌شیرین‌کن و نوسازی خطوط برای کاهش هدر رفت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، ابوالحسن عالی افزود: از جمله طرح‌های شاخص گذر از تنش سال ۱۴۰۴ می‌توان به طرح‌های آب‌شیرین‌کن بنک و عسلویه، مرحله دوم طرح بوشهر ۴، دیر و افزایش ظرفیت سیراف آب‌شیرین‌کن سیراف اشاره کرد. 


وی عنوان کرد: این آب‌شیرین‌کن‌ها در مجموع با بیش از ۴۰ هزار مترمکعب ظرفیت تا پیش از تابستان سال آینده وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: از بین طرح‌های یاد شده، آب‌شیرین‌کن بنک شهرستان کنگان با ۳۶ درصد و طرح افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن سیراف با ۹۴ درصد به ترتیب کمترین و بیشترین میزان پیشرفت فیزیکی را دارند.


وی اظهار داشت: ساخت چندین حلقه چاه و حفر، تجهیز و کف‌شکنی چاه‌ها در شهرستان‌های دشتستان، جم، دیر و دشتی از دیگر طرح‌های رفع تنش آبی هستند که با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۷۵ درصدی و با ۴۶۳ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا هستند.


عالی اضافه کرد: مهندسی مجدد، بازسازی و تکمیل تصفیه‌خانه‌های آب و ساخت مخازن جدید ذخیره آب در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان و کنگان نیز از دیگر طرح‌هایی هستند که با هدف عبور موفق از اوج بار مصرف آب در تابستان اجرایی شده‌اند.


وی یادآور شد: در راستای کاهش هدررفت آب شبکه، طرح‌های نشست‌یابی آب در بوشهر، مطالعه آب بدون درآمد در شهر‌های بوشهر و دیلم، تعویض کنتور‌های مشترکان و حجمی و اصلاح و نوسازی شبکه‌های انتقال و توزیع در مناطق مختلف شهری و روستایی عملیاتی شده است.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا