خبر خوب ورزشی؛ ۲۳ پروژه عمرانی ورزشی در استان اردبیل طی یک سال آینده به بهره برداری می‌رسد

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل از افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه حوزه ورزش این استان خبر داد و گفت: ۲۳ پروژه عمرانی ورزشی در استان در دست اجراست که تلاش می‌کنیم طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، محمدعلی پهناور به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با اشاره به مسابقات پیش‌روی آسیایی و المپیک لس‌آنجلس اظهار کرد: ورزش بهترین فرصت برای حضور در مجامع جهانی و برافراشته نگهداشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران با کمترین هزینه است و باید از سوی همه دستگاه‌ها در اولویت باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلفی در توسعه ورزش دخیل هستند و اداره‌کل ورزش و جوانان نیز موظف به پیشبرد برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن است، افزود: ورزش امروزه به یکی از مولفه‌های اصلی قدرت نرم تبدیل شده است و استان اردبیل هم از این قضیه مستثنی نیست و بر همین اساس در یک سال گذشته برای سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های عمرانی ورزش استان گفت: گام‌های خوبی در بحث تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها و پروژه‌های عمرانی برداشته شده است و از جمله در سال ۱۴۰۲ بودجه ملی حوزه ورزش استان از ۵۴۰ میلیارد ریال به یک هزار میلیارد ریال رسید که از این میزان نزدیک به ۹۰ درصد به طور کامل محقق شد.

تکمیل ورزشگاه علی دایی نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است

وی اضافه کرد: این مهم فرصت خوبی برای حوزه ورزش استان اردبیل فراهم آورد، هرچند پروژه‌هایی داریم که تکمیل آنها نیازمند اعتبار قابل توجهی است که از جمله آنها می‌توان ورزشگاه دایی اشاره کرد که ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز داریم که بخشی از آن از محل منابع ملی و بخشی هم باید از منابع استانی تامین شود.

پهناور با اشاره به افزایش ۱.۵ برابری اعتبار استانی در سال گذشته با حمایت استاندار اردبیل، عنوان کرد: با تخصیص اعتبار مورد نظر چندین پروژه از جمله ورزشگاه گرمی مغان و پیست تله‌اسکی چمن فندقلو تکمیل شد، پروژه‌هایی مانند خوابگاه ورزشی خلخال به بهره برداری رسید و چند پروژه دیگر از جمله چندین زمین چمن مینی‌فوتبال در روستاها هم در دست اجرا است.

۲۳ پروژه عمرانی ورزشی در استان طی یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه برای نخستین بار از محل مسئولیت اجتماعی نفت با کمک علی نیکزاد نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به استان اردبیل جذب شده است، عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳ پروژه عمرانی نیمه تمام در حوزه ورزش استان اردبیل وجود دارد که تلاش می‌شود تا یک سال آینده همه آنها تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان اردبیل ادامه داد: برای بحث مولدسازی هم در حال طی مراحل هستیم و پس از تامین منابع سراغ سه پروژه بزرگ شامل یک پیست اسکیت سرپوشیده در شهرک ولیعصر، ساختمان طبقاتی ورزشگاه و استانداردسازی زمین چمن تختی خواهیم رفت.

وی از تلاش‌ها برای راه‌اندازی دفتر هیات‌های ورزشی و خانه جوان گفت: برای سال ۱۴۰۳ نیز مبلغی حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه ملی محقق شده است و در بحث استانی نیز در محل تبادل اسناد هستیم و امیدواریم مجموع این تلاش‌ها به ارتقای سرانه ورزش استان اردبیل منجر شود.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا