خبر خوب اقتصادی : ریزش قیمت طلا و سکه شروع شد/ کاهش ۹۰۰ هزار تومانی قیمت سکه

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان،در گفت‌وگویی با خبرنگار مهر، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران، اظهار کرد: بازار طلا و سکه از روز ۱۴ فروردین با افزایش شدیدی روبرو بود، اما از دیروز عصر به یک ثبات نسبی رسیده است و این امر اجازه می‌دهد مردم به راحتی در معاملات خود اقدام کنند.

وی افزود: اگرچه انس جهانی طلا امروز ۱۰ دلار افزایش یافته است، اما در بازار داخلی قیمت‌ها کاهش یافته و این روند از دیروز عصر آغاز شده است. به عنوان مثال، قیمت طلا به عیار ۱۸ (برای هر گرم) امروز با ۸۴ هزار تومان کاهش یافته و به ۳ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسیده است.

بذرافشان ادامه داد: در بازار سکه نیز کاهش قابل توجهی را مشاهده کرده‌ایم؛ به عنوان مثال، قیمت سکه به طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، سکه به طرح قدیم با ۹۵۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۳۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه با یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، و سکه یک گرمی با ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۷ میلیون تومان رسیده است.

وی توضیح داد: همچنین قیمت حباب سکه از روز گذشته با یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.

بذرافشان در مورد دلایل این کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه اظهار کرد: بیانات رئیس کل بانک مرکزی، کنترل بازار ارز، عرضه شمش در مرکز مبادله و اخبار مربوط به فروش سکه در مرکز مبادلات طلا در هفته آینده، باعث این کاهش چشم‌گیر در قیمت‌ها شد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا