خبر خوب اقتصادی: بالاخره طلسم پرواز حج عمره شکست

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، بعد از گذشت ۹ سال، صبح چهارشنبه (۱۳ دی‌ماه)، عملیات عمره مفرده با اولین پرواز از فرودگاه امام (ره) باید انجام می‌شد، اما به دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی عربستان، این پروازها در سال گذشته به طور رسمی لغو شدند.

براساس اعلام غلامرضا رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۴۰۲، عملیات عمره برای سال ۱۴۰۲ به طور رسمی لغو شد و وجوه تمامی عمره‌گذاران که تعداد آنها حدود ۳۰ هزار نفر بود، از روز شنبه (۲۸ بهمن ۱۴۰۲) به حسابشان بازگشت.

با توجه به تأخیر در صدور مجوز ورود هواپیماها به عربستان، سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت وجوه ثبت‌نام‌کنندگان را به حسابشان بازگرداند. به محض صدور مجوز ورود هواپیماهای ایران به عربستان، فرایند ثبت‌نام و دیعه گذاری مجدداً آغاز خواهد شد.

سرانجام، سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت، در تاریخ ۳ اسفند ۱۴۰۲، در غرفه مهر (نمایشگاه رسانه‌های ایران) درباره پایان رسیدن به اعزام زائران عمره مفرده، اعلام کرد: ما در سازمان حج و زیارت آماده‌ایم تا به محض اعلام کشور میزبان زائران را اعزام کنیم. ممکن است در دهه آخر ماه رمضان یا شوال، بتوانیم زائران عمره را اعزام کنیم، ما منتظر اعلام موافقت کشور میزبان هستیم.

با صدور مجوز ورود هواپیماهای ایران به عربستان، برقراری پروازهای حج و عمره ممکن خواهد بود. به عبارت حسام قربانعلی، مدیر روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اگر شرایط و مجوزهای لازم برای برقراری پروازها صادر شود و وزارت ارشاد و سازمان حج و زیارت موانع مورد نظر را برطرف کنند، هواپیمایی هما به صورت کامل آمادگی پوشش پروازهای حج و عمره را دارد.

ایران‌ایر هم اعلام کرد: ما آماده هر تعداد زائری که اعلام شود برای برقراری پروازها هستیم.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا