خبر خوب از گیلان: مسافرت و تردد بالغ بر 3 میلیون نفر در استان

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، مسئول اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان از انتقال بیش از سه میلیون نفر مسافر در طول ۱۱ ماه اول سال جاری خبر داد و اعلام کرد که این تعداد نسبت به دوره مشابه سال قبل، شاهد افزایشی ۸ درصدی بوده است.

غلامعلی نیک‌فهم اظهار داشت: طی این مدت، تعداد دقیق سه میلیون، ۴۲۳ هزار و ۲۵۰ نفر مسافر در استان گیلان جابجا شده‌اند، که نشان‌دهنده رشد ۸ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل است.

وی افزود: در این بازه زمانی، مجموعاً ۶۳۶ هزار و ۵۲۷ سفر در استان انجام شده است که این رقم نسبت به سال گذشته، رشدی ۳ درصدی را تجربه کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در توضیح بیشتر سفرهای انجام شده بیان کرد: از کل سفرها، ۶۴ درصد به خارج از استان و ۳۶ درصد داخل استان بوده‌اند؛ علاوه بر این، ۸۵ درصد از این سفرها با استفاده از خودروهای شخصی، ۱۳ درصد با مینی‌بوس و ۲ درصد با اتوبوس صورت گرفته است.

نیک‌فهم با اشاره به فعالیت ۱۴۱ شرکت و مؤسسه حمل و نقل مسافر در استان، تأکید کرد: در استان گیلان، ۲۹۷۹ راننده در زمینه جابه‌جایی مسافران فعالیت می‌کنند.

او در پایان یادآوری کرد: در استان گیلان، در مجموع ۱۰ پایانه مسافربری عمومی وجود دارد که در آنها ۱۱۸ اتوبوس، ۶۹۶ مینی‌بوس و ۲۰۴۰ خودروی شخصی به فعالیت مشغول هستند.

امید‎‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا