خبرخوب پزشکی: آمادگی ایران برای توسعه صادرات به روسیه

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، رئیس اداره غذا و دارو تأکید کرد که برای گسترش همکاری‌های دوجانبه با روسیه، آمادگی کامل وجود دارد و از شرکت‌هایی که علاقه‌مند به صادرات هستند خواست تا در صورت وجود هرگونه مشکل در اخذ مجوزها، موارد را گزارش دهند تا به سرعت رسیدگی شود. سید حیدر محمدی در ملاقات با معاون وزارت بهداشت روسیه اعلام داشت که پیرو سفر اخیر به روسیه، به تولیدکنندگان داخلی محصولات مرتبط با سلامت اطلاع داده شده که برای توسعه همکاری‌ها با روسیه، آمادگی لازم فراهم است و تاکید شد شرکت‌های علاقه‌مند به صادرات باید هرگونه مشکل در فرآیند اخذ مجوز را گزارش کنند تا به طور فوری به آن رسیدگی شود.

او توضیح داد که برای گسترش همکاری‌ها با روسیه، یک فرآیند تسریع شده را در نظر گرفته‌اند تا فرآیندهای مربوط به شرکت‌ها برای افزایش همکاری‌ها، انتقال فناوری، صادرات و موارد دیگر در تمامی زمینه‌ها آسان‌تر شود.

رئیس اداره غذا و دارو در ادامه به همتای روس خود اظهار داشت که با افزایش تعاملات بین نمایندگان انجمن‌های دارویی هر دو کشور، همکاری‌ها می‌تواند به سرعت افزایش یابد.

علاوه بر این، او از آمادگی این سازمان برای برقراری یک مسیر صادراتی مستقیم به منظور تسهیل تبادل دارو و تجهیزات پزشکی در شرایط اورژانسی خبر داد و تأکید کرد که اگر دو کشور استانداردهای رگولاتوری یکدیگر را بپذیرند، فرآیند ثبت دارو سریع‌تر خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت روسیه نیز به اهمیت حضور فعالان تجاری ایرانی و روسی در نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت که این رویدادها فرصتی برای تبادل تجربیات و گسترش همکاری‌های بیشتر فراهم می‌کنند، و نمایشگاه‌ها محلی برای معرفی دستاوردها و آشنایی نزدیک‌تر با محصولات تولیدی هر دو کشور است.

امیدرسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا