خبر خوب برای بیماران قلبی؛ فناوری جدید برای ایمن سازی جراحی قلب ابداع شد

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، دانشمندان روش جدیدی را نوآفرینی کرده اند.که به آنها توانایی جایگزین های عروقی کوچک و انعطاف پذیررابرای نحوه جراحی بای پس سرخرگ کرنوی ایجاد کنندو امنیت درمان بیماری سرخرگ کرنوی قلب را افزایش دهند.

یکی از رایج ترین انواع بیماری های قلبی-عروقی،بیماری سرخرگ قلب است و زمانی به وجودمی آیدکه شریان ها مسدودمیشوندو حملات قلبی،سکته مغزی ونارسایی قلبی راپدیدمی آورند.رایج ترین روش جراحی انجام شده در این موارد.بای پس سرخرگ کرونری است که سالانه 400هزارنمونه ازآن تنها درآمریکاانجام میشود.

بای پس سرخرگ کرونری دارای گرفتن یک رگ خونی ازقسمت دیگربدن مانندپا یا بازو وسپس اتصال آن به شریان کرونری در قسمت بالاوپایین انسداداست.

این کارجهت جریان خون راتغییرمیدهدو این امکان را میدهد که گرفتگی را دوربزند.رگ های خونی جدیدکه”گرافت”نامیده میشود.به برگرداندن خون رسانی به بافت های قلب کمک میکنندکه به دلیل گرفتگی سرخرگ کرونری با کمبوداکسیژن وموادمغذی روبه روهستند.

زمانی که گرافت‌های ایجادشده با استفاده از بافت‌های انسان قابل دوام نباشند، جراحان می‌توانند از نسخه‌های مصنوعی استفاده کنند. در حال حاضر، گرافت‌های مصنوعی موجود در بازار از موادی به نام (آلکیل‌های پرفلورینه وپلی فلورینه)ساخته میشوند.

این موادموجب میشودکه بدن بیمارنسبت به پیوندعکس العمل ایمنی داشته باشد.درحال حاضربه دلیل مسائل مربوط به آلودگی زیست محیطی ممنوعیت هایی برای حدود10هزارنوع آلکیل هایپرفلوریته موجود برنامه ریزی شده است. این ممنوعیت ها نیاز به یک جایگزین جدیدو ایمن راپدیدمی آورند.

امیدرسان،رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا