خبر خوب حوزه سلامت: زالو درمانی و ۱۲۰ ماده مفیدی که وارد بدن‌ می‌شود/ جلوگیری از سکته مغزی و بیماری چشم

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، اگر چه زالو یک موجود لزج، چسبنده و خون‌خوار است. اما در طب سنتی به عنوان یکی از روش‌های درمانی شناخته شده است.

تاریخچه استفاده از زالو در درمان به حدود ۳۵۰۰ سال پیش در مصر باز می‌گردد. از آن زمان تاکنون در کشورهایی چون هند، یونان، روم، ایران و سپس اروپا مورد استفاده قرار گرفته است.

در ایران، پزشکان بزرگی چون رازی، ابن‌سینا و جرجانی از این روش تأیید و توصیف کرده‌اند.

درمانی بدون عارضه و عوارض

با وجود پیشرفت‌های بسیاری در علم پزشکی، برخی افراد به این روش درمانی روی آورده‌اند. زیرا این روش بدون عوارض جانبی بوده و تأیید پزشکان را برای خواص درمانی آن به دنبال داشته است.

حتی داروهای زیادی از زالو ساخته شده‌اند که این امر باعث شده پرورش زالو به‌عنوان یک فعالیت اقتصادی جذاب برای کارآفرینان مطرح شود.

یکی از پزشکان فعال در حوزه طب سنتی اظهار داشته است: طب سنتی روز به روز در حال افزایش است. این درمان به تدریج به عنوان بخشی از سبک زندگی، تغذیه و درمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

این پزشک توضیح داد: زالو درمانی یکی از روش‌های درمانی طب سنتی است. می‌تواند در برخی از بیماری‌ها مانند سکته‌های مغزی، بیماری‌های چشم، گوش و مفاصل مؤثر باشد.

زالو به عنوان یک جراح کوچک و هوشمند، با خون‌گیری اندکی، بیش از ۱۲۰ ماده مفید را به بدن می‌رساند.

تاکید بر زالو درمانی در مراکز معتبر پزشکی

این پزشک بیان کرد: زالو درمانی باید توسط متخصصان در کلینیک‌های طب سنتی انجام شود.

خواص زالو درمانی

یکی از تولیدکنندگان زالو نیز اظهار داشت: برای مقابله با وضعیت کم‌آبی و ایجاد اشتغال در منطقه، می‌توانیم به جای محصولات معمولی، فعالیت‌هایی چون پرورش زالو را آغاز کنیم.

وی اضافه کرد: هر زالو در سال تنها سه لیتر آب مصرف می‌کند.

این تولیدکننده تأکید کرد: پرورش زالو در اتاق معمولی امکان‌پذیر است و نیاز به فضای خاصی ندارد؛ زیرا دمای بدن انسان با دمای زالو مطابقت دارد.

با تأکید بر اهمیت حمایت از این فعالیت، او گفت: پرورش زالو می‌تواند به عنوان یک فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مطرح شود.

در نهایت، او تأکید کرد: صادرات زالو نیز می‌تواند بازار فعالیت‌های این حوزه را گسترده‌تر کند و به توسعه این صنعت کمک کند.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا