خبر خوب پزشکی؛ راه‌اندازی بزرگترین بیمارستان مادر و کودک در ایرانشهر

طبق گزارش پایگاه خبری امیدرسان امروز در ایرانشهر بزرگترین مرکز مادر و کودک به نام فاطمه الزهرا (س) با حضور عین الهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این مرکز ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار کرد: قرار ما بر این بود که در سفر دوم رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان بزرگترین بیمارستان مادر و کودک با 114 تخت بستری،بیش 6 هزار و 200 متر مربع مساحت در دو طبقه در ایرانشهر به دست شهید آیت الله رئیسی به بهره برداری برسد اما گویا تقدیر به گونه ای دیگر رقم خورد.

به گفته دکتر صالح الدین بویا برای ساخت و تاسیس این بیمارستان بیش از 2 هزار و 170 میلیارد ریال از زمان شروع این پروژه تا اکنون هزینه شده است ، و ما هیچ محدودیت مالی برای شروع و اتمام پروژه نداشته ایم تا بتوانیم بزرگترین مرکز درمانی را در جنوب شرق کشور تاسیس کنیم.

وی تصریح کرد: زایمان LDR که یک زایمان پرطرفدار است را مادران می توانند در این مرکز تجربه کنند این را در نظر بگیرید که دستیابی به بالاترین کیفیت زنان_زایمان از طریق سیستم زایمان LDR بدون شک می تواند تاثیر بسزایی به عملکرد مطلوب ماما و پزشک داشته باشد .

دکتر بویا ادامه داد: بانوان این کشور به بستر مناسب و امن جهت زایمان نیاز دارند که این مورد یکی از اهداف بهره برداری این طرح بوده است و بهره مندی آنها از امکانات روز دنیا در این مرکز فراهم شده است .

از جمله مزایای این روش نسبت به زایمان های سنتی می توان به حداقل رسیدن جابه جایی مادر و جنین ، و حفظ شدن حریم شخصی مادر به بهترین روش ممکن ، و کم کردن ترس و هراس مادر از زایمان طبیعی بدون هیچ ترسی و افزایش زایمان طبیعی در این بیمارستان و همچنین پیشگیری و به حداقل رساندن عوارض و مرگ و میر نوزادان و ارتقای وضعیت اقتصادی بیمارستان نام برد .

مادر پس از کارهای اولیه پذیرش و مراحل آمادگی پیش از زایمان و شروع درد های خود ، زایمان و پش از زایمان را در یک مکان امن سپری می کند که این مورد جابه جایی مادر را به حداقل می رساند.

همچنین وی افزود: به دلیل وجود فضای کافی در این مرکز تحرک مادر را بسیار راحت کرده است زیرا فضای کافی اتاق از رفتن مادر به داخل راهرو جلوگیری می کند و مادران می توانند در مکان امن خود مراحل طبیعی زایمان را سپری کند و همچنین به جز همراه مادر به درخواست خودش و ماما همراه ،شخص دیگری در آنجا حضور ندارد .

وی افزود: با وجود امکانات کافی و همجنین حمام،کمد ، و … و همچنین حضور مامای همراه در تمام مدت لیبر ، فرایند زایمان مامان بدون هیچ استرس و اختلال روانی و در بهترین حالت ممکن طی می شود و این فضا تا حدودی استرس مادر را ازبین می برد که این مورد به زایمان راحتر آن کمک خواهد کرد . و هدف ما فرهنگ سازی در زمینه سلامت مادر و فرزند است که می تواند مادران را در انتخاب و تصمیم گیری و زایمان طبیعی و مواردی که در رابطه با سلامت خود و فرزند رابطه تنکاتنگی دارد تاثیر به سزایی داشته باشد.

وجود تخت های احیا پیشرفته در این مرکز برای نوزادان می تواند تا حدودی از مرگ و میر نوزادان را به حداقل برساند و همچنین موجب تقاضای بالای زایمان در این بیمارستان شود که این جنبه اقصادی بالایی برای این مرکز دارد .

رسانه امیدبخش ، امیدرسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا