خبر خوب فناوری: رفع بحران بی‌آبی با تولید کربن اکتیو ایرانی

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، فاطمه نجاتی، مسئول آزمایشگاه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، اظهار داشت که این شرکت به منظور مقابله با بحران خشکسالی، تولید مواد تصفیه آب و پساب را مورد توجه قرار داده است. او افزود که این شرکت با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی‌های جهانی و کوره دوار خلأ، توانایی تولید پیوسته کربن اکتیو را دارا می‌باشد.

نجاتی درباره محصول خود توضیح داد: “کربن فعال یا کربن اکتیو، یک پودر شیمیایی سیاه بدون مزه و بو است که از مواد دارای کربن مانند زغال تولید می‌شود. این ماده با ایجاد حفره‌ها و افزایش سطح تماس، مواد مضر و ناخالصی‌ها را جذب می‌کند و برای تصفیه آب و نوشیدنی‌ها، استفاده می‌شود.”

وی افزود: “این محصول در بسیاری از فیلترهای تصفیه آب خانگی و صنعتی استفاده می‌شود، از جمله برای حذف رسوبات و ذرات آب، کنترل میزان رنگ و بو و مزه در نوشیدنی‌ها و استخرها، و همچنین در صنعت پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.”

به گفته نجاتی، این محصول به صورت پودری و گرانولی با درجه‌بندی‌های مختلف، با همکاری بخش تحقیق و توسعه شرکت، مناسب با نیازهای صنایع و محققان، عرضه می‌شود و در صنایع مختلف و صنعت پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: “تولید مواد پیشرفته آزمایشگاهی از جمله کوپلیمرهای بلوکی، فلوکولنت‌های زیست تخریب‌پذیر، سطوح فوق‌آبگریز، و نانوذرات سیلیکای تغییر یافته، مناسب با نیازهای صنایع مختلف و محققان دانشگاه و صنعت نیز از نتایج تلاش ماست.”

نجاتی خاطرنشان کرد: “اگرچه محصولات ما نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی دارند، اما کیفیت آنها با نمونه‌های مشابه اروپایی برابری می‌کند.”

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا