خبر خوب فناوری: بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات ساخته می‌شود

به گزاری پایگاه خبری امیدرسان مهناز توتونچیان، مدیر فروش یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پنل و سلول‌های خورشیدی در کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره سابقه فعالیت‌های این شرکت توضیحاتی ارائه داد. این شرکت دانش‌بنیان، فعالیت‌های خود در صنعت خورشیدی را با محور تولید برق و تاسیس چندین نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده است. اولین مجموعه کارخانه تولیدکننده سلول‌های خورشیدی در ایران نیز توسط این شرکت در سال ۱۴۰۰ تأسیس شد.

توتونچیان به سایر فعالیت‌های این شرکت اشاره کرد و افزود: اولین نیروگاه خورشیدی بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۱۰۰ مگاوات برق در شهر محلات توسط این مجموعه تأسیس و افتتاح شد. مسئول بخش تولید این شرکت دانش‌بنیان نیز درباره بازار هدف و فروش محصولات این شرکت توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: ظرفیت تولیدی پنل‌های خورشیدی این شرکت، که بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ وات است، به‌طور متناسب با نیاز نیروگاه‌های کوچک مقیاس یعنی بخش خانگی، اداری و اُرگان‌ها است، بنابراین فروش این محصولات از این قسمت از بازار آغاز شده است.

وی افزود: ظرفیت تولیدی پنل‌های خورشیدی این شرکت در حال توسعه است و به‌تازگی، پنل خورشیدی با ظرفیت تولیدی ۱۸۰۰ مگاوات طراحی و ساخته شده است که این پنل‌ها از نظر توان تولیدی و خروجی، با نیروگاه‌های بزرگ‌مقیاس متناسب هستند.

در ادامه، توتونچیان به برنامه‌های توسعه‌ای و آینده این مجموعه اشاره کرد و اظهار کرد: تولید سلول‌های خورشیدی “N type” که یکی از انواع تکنولوژی‌های تولید سلول‌های خورشیدی به‌حساب می‌آید، از جمله برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا