خبر خوب فناوری: آزمایش تاریخی فضانورد زن ایرانی

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، گزارش تحقیقات درباره سلول‌های بنیادی توسط اعضای مأموریت “اکسپدیشن ۷۰” برای پایان دادن به آزمایشی که در اوایل هفته گذشته آغاز شده بود، ارائه شد.

در جهت توسعه علم در ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک فضاپیمای باری با ۳ تن غذا، سوخت، آزمایشات علمی و منابع دیگر، روز شنبه به این ایستگاه ارسال شد.

فضاپیمای باری رباتیک “پروگرس ۸۷” از روسیه، که در تاریخ ۱۴ فوریه از قزاقستان پرتاب شده بود، صبح روز شنبه، ۱۷ فوریه، با تحویل حدود سه تن بار به ایستگاه فضایی بین‌المللی وصل شد. این فضاپیما در ساعت ۱:۰۶ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۹:۳۶ به وقت ایران) به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید، در حالی که هر دو در ارتفاع حدود ۴۱۸ کیلومتری بالای اقیانوس آرام جنوبی پرواز می‌کردند.

دو فضانورد روس به نام‌های اولگ کونوننکو (Oleg Kononenko) و نیکولای چاب (Nikolai Chub) مسئولیت نظارت بر اتصال خودکار این فضاپیما را بر عهده داشتند.

در ایستگاه فضایی، آزمایشاتی بر روی سلول‌های بنیادی انجام می‌شد. یک روز قبل، چهار فضانورد مقیم ایستگاه، در طول صبح، نمونه‌هایی را برای تحقیقات تحلیل استخوان مرتبط با شرایط ریزگرانش پردازش کردند.

امیدد‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا