خبر خوب سلامت: خبر خوب برای بیماران | نسل جدیدی از انسولین در راه است

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان،مدیر عامل جامعه دیابت ایران، با بیان اینکه استفاده از نسل جدید انسولین می‌تواند کیفیت زندگی بیماران دیابتی را افزایش دهد، اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای برای این دارو ضروری است.

به گزارش جامعه دیابت ایران، امیر کامران نیکوسخن روز سه‌شنبه با تاکید بر عدالت در دسترسی همه بیماران دیابتی به دارو‌های مورد نیاز، اظهار داشت: دیابت، یک بیماری پیچیده است که بسترساز بیماری‌های زیادی می‌شود و به همین دلیل راه‌های متعددی نیز برای درمان دیابت وجود دارد.

به عنوان یک تخصص‌کننده در زمینه غدد، او با بیان اینکه روش درمان برای هر بیمار دیابتی با بیمار دیگر متفاوت است، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم هر بیمار دیابتی که به ما مراجعه کرد با یک روش درمان می‌شود.

وی اظهار داشت: دارو‌هایی که در زمینه دیابت وجود دارد به صورت خوراکی و تزریقی و با توجه به شرایط خاص هر بیمار تجویز می‌شود.

نیکوسخن تصریح کرد: در سال‌های اخیر، تحقیقات زیادی در حوزه دارو‌های دیابتی انجام شده و اتفاقات مهمی در روش درمان بیماران دیابتی ایجاد شده است و حتی دارو‌های جدیدی به خانواده دارو‌های دیابتی پیوسته‌اند، تا ۱۰ سال پیش، یک راهکار مشخص وجود داشت و همه درمان‌ها به یک شکل انجام می‌شد، در حالی که اکنون هر بیمار دیابتی باید درمان خودش را داشته باشد.

به گفته وی، بیماران دیابتی باید به گزینه‌های درمانی دسترسی داشته باشند و برای این موضوع چند هدف داریم، اول آنکه بتوانیم دیابت را مدیریت کنیم تا از عوارض دیابت جلوگیری کنیم، چرا که خطرناک‌تر از خود دیابت، عوارضی است که دیابت به همراه می‌آورد.

مدیرعامل جامعه دیابت ایران خاطر نشان کرد: کنترل چربی، فشارخون و عوارض بلندمدتی که دیابت ایجاد می‌کند، سبب می‌شود که پزشک برای انتخاب دارو برای هر فردی به یک روش اقدام کند، به همین دلیل باید امکان دسترسی به انواع دارو‌ها برای بیمار فراهم باشد و از سوی دیگر باید این قدرت مانور وجود داشته باشد که با انتخاب دارو‌های مختلف بتوانیم کیفیت زندگی بیمار را افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: اکنون دارو‌هایی تولید شده‌اند که شرایط را برای بیماران تا حد زیادی تسهیل کرده‌اند، به‌طور مثال تا پیش از این، بیمار دیابتی ناچار بود در چند وعده دارو مصرف کند تا میزان قند خونش کنترل شود، اما حالا با طولانی‌تر شدن اثر داروها، میزان مصرف دارو‌ها به یک‌بار در روز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در گذشته گاهی بیمار ناچار بود چند دارو را با هم مصرف کند، اما در حال حاضر سه دارو در یک دارو تلفیق شده است.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا