خبر خوب دانش بنیان: ۸ محصول دانش‌بنیان زیست‌بوم فناوری و نوآوری زنجان رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان،توسعه نسخه بومی یک سامانه

یکی از این محصولات نوعی نرم‌افزار است که در زمینه جمع آوری داده‌های صنعتی، ثبت، کنترل، پردازش و داده‌کاوی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان یکی از محصولات کلیدی در حوزه کنترل و هوشمندسازی زیرساخت‌های انرژی محسوب می‌شود. این سامانه با استفاده از پروتکل‌های صنعتی استاندارد و ایمن با تجهیزات و سخت‌افزارها از طریق بستر ارتباطی شبکه ارتباط برقرار می‌کند، داده را از آن‌ها می‌گیرد و اطلاعات مورد نیاز را به آن‌ها ارسال می‌کند.

چشم بینا در فرآیند حفاری تونل‌ها

یکی از محصولات دانش‌بنیان، هدایتگر لیزری ماشین حفاری تونل است که توسط شرکتی دانش‌بنیان تولید شده و در این مراسم معرفی شد. این هدایتگر لیزری در فرآیند حفاری تونل بسیار اهمیت دارد، زیرا داشتن اطلاعات دقیق و لحظه‌ای از جهت و موقعیت حفاری امری حیاتی است. سیستم ناوبری لیزری این شرکت، با عملکرد سریع و دقیق، به کار حفاری سرعت و دقت بخشیده و دارای دو قسمت فرستنده و گیرنده لیزری است.

توسعه فناوری اپتیک و تولید انواع چشم الکترونیکی

شرکت دانش‌بنیانی موفق شده است انواع چشم الکترونیکی را طراحی و تجاری‌سازی کند، از جمله چشم الکترونیکی مبتنی بر امواج مایکروویو با قابلیت تشخیص از پشت موانع و چشم الکترونیک بیسیم با عملکرد بسیار دقیق و توان مصرفی پایین. این تولیدات متنوع، در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کنترل موتورهای صنعتی با برد مرکزی کنترل ساخت داخل

در این مراسم، برد مرکزی کنترل ساخت داخل برای کنترل تمامی پارامترهای کمپرسورهای فشار قوی طراحی و ساخته شده است. این کنترل کننده با استفاده از تمامی حسگرهای مرتبط، فرامین کنترلی لازم را اعمال می‌کند و در صنایع نفت و گاز و پمپ‌های بنزین، کاربردهای گسترده‌ای دارد.

رفع نیاز آزمایشگاه‌ها با سانتریفیوژ بومی

سانتریفیوژ رومیزی تولید شده توسط شرکت مدرن آزمای پیشرو صنعت زنگان نیز یکی از محصولات دانش‌بنیان است که از آن به عنوان یک راهکار بومی برای رفع نیاز آزمایشگاه‌ها بهره‌مند شد. این سانتریفیوژ دارای عملکرد منحصر به فردی است و می‌تواند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا