خبر خوب تجاری: مجوز حمل یکسره کالای تولیدی از گمرک کیش صادر شد

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان، محمد ذوقی سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش با توجه به اقدامات انجام شده در تسریع، تسهیل و توسعه تجارت در جزیره کیش، گفت: مجوز حمل یکسره و ترخیص بی درنگ کالای شرکت های تولیدی از گمرک منطقه آزاد کیش صادر شد.

مهدی ذوقی، با اشاره به ضرورت صدور مجوز حمل یکسره و جلوگیری از رسوب کالاها در گمرک کیش، اظهار کرد: کالاهایی که نیاز به نگهداری در شرایط خاص مانند تاسیسات، مکان یا تجهیزات با شرایط دمایی، محیط خشک یا مرطوب دارند، کالاهای خطرناک با کلاس‌های ۹ گانه NFPA و کالاهای با ارزش نیز باید مجوز ترخیص یکسره را دریافت کنند.

وی در خصوص ترخیص فوری کالاهای غیرتولیدی نیز اظهار داشت: تا ۷۰ درصد از کالاهای شرکت‌های غیرتولیدی معتبر با تصویب و نظارت ارزیاب به مدت یک سال قابل ترخیص خواهند بود.

سرپرست مدیریت توسعه تجارت و امور گمرکی منطقه آزاد کیش همچنین اعلام کرد که برنامه‌هایی برای حمایت از توسعه تجارت، حضور فعال در بازارهای جهانی و توسعه اقتصادی از طریق بازرگانی و گردشگری در دست اجرا قرار دارد و افزود: کالاهای دارای نشان تجاری معتبر و مشهور، که از کشور مبدا حمل شده و نمایندگی معتبر دارند، با ۳۰ درصد تخفیف نسبت به عوارض منطقه مورد حمایت قرار می‌گیرند. هرچند که اگر کالا به عنوان لباس و پوشاک تشخیص داده شود، از آزمون‌های استاندارد معاف خواهد بود.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا