خبر خوب بنیاد مستضعفان؛ تفاهم‌نامه ۱۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد علوی برای ایجاد ۶۵ هزار شغل امضا شد

در دومین گردهمایی شبکه تسهیلگران جهادی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان از «سند ملی اشتغال پایدار در ۳۵۰ شهرستان و ۲۵۰۰ روستا و منطقه حاشیه‌ای» رونمایی و «تفاهم‌نامه ۱۲ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای ایجاد ۶۵ هزار شغل» امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری امیدرسان، این گردهمایی با حضور ۵۰۰ مجری و تسهیلگر، محمود عسکری آزاد مدیرعامل بنیاد علوی و جمعی از معاونان در مجتمع فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) در لواسانات برگزار گردید.

حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ، در این مراسم با گرامیداشت یاد شهیدان جبهه مقاومت، بر لزوم اتحاد و مشورت در بین تسهیلگران جهادی تأکید کرد. وی اظهار داشت: «اتحاد و مشورت از اصول اساسی است که باید در اقدامات خود در مناطق محروم مدنظر قرار گیرد.»

دهقان همچنین گفت: «امروز وضعیت منطقه بسیار تحت تأثیر رفتار و اقدامات مردم مسلمان است. وضعیت امروز ایران نتیجه رهبری امامین انقلاب، فداکاری مردم و تلاش نیروهای مسلح و بسیج است.»
وی درباره وظایف تسهیلگران جهادی گفت: «تسهیلگران باید خدمت کنند و با وجود کمبودها، خلاقیت خود را در حل مسائل نشان دهند. آنها باید پیرو منویات رهبری در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم حرکت جهادی داشته باشند.»

رئیس بنیاد مستضعفان تأکید کرد که باید پیوستگی میان تسهیلگران جهادی و مسئولان برای ایفای نقش در محرومیت‌زدایی وجود داشته باشد.
او همچنین به تسهیلگران توصیه کرد که حس معنویت را در اقدامات خود افزایش دهند و نیت خالصی در خدمت به مردم و محرومان داشته باشند، زیرا این کار یک عبادت بزرگ است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، عضو هیات مدیره بنیاد علوی، به ارزش حرکت تسهیلگران جهادی اشاره کرد و آن را حرکتی بدون نگاه مادی برای مقابله با محرومیت در کشور خواند.

در این گردهمایی، سهیلا هاشمی، یکی از تسهیلگران جهادی از استان هرمزگان، گزارشی درباره ساماندهی اقتصادی یک خانواده بزرگ در بخش کشاورزی با کمک بنیاد مستضعفان ارائه کرد. همچنین چند تن از تسهیلگران درباره اقدامات توانمندسازی و محرومیت‌زدایی در مناطق خود توضیحاتی ارائه دادند.

از دیگر برنامه‌های این مراسم می‌توان به بازدید رئیس بنیاد مستضعفان از نمایشگاه توانمندی‌ها، رونمایی از کتاب سند توانمندی اقتصادی مناطق هدف بنیاد علوی، و امضای تفاهمنامه‌ای به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان میان بنیاد علوی و بانک سینا اشاره کرد.


این تفاهمنامه به منظور ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی برای کسب و کارهای خرد و کارگاهی تا ۲۰ نفر برای ایجاد ۶۵ هزار طرح به امضا رسید.

در پایان این مراسم، تعدادی از امامان جمعه و مهدی باب الحوائجی، فرماندار ویژه شهرستان ری به خاطر ایفای نقش تسهیلگری جهادی تقدیر شدند.

یادآور می شود: اولین رویداد آموزشی مجریان و تسهیلگران جهادی بنیاد علوی در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد که در آن به تبیین فعالیت‌های توانمندسازی اقتصادی، سلامت، آموزش و مهارت، و مفاهیم تسهیلگری پرداخته شد.

امیدرسان، رسانه امیدبخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا