خبر خوب اجتماعی: رشد ۵۰ درصدی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

به گزارش پایگاه خبری امید‌رسان،”محمد آیینی”، وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: با اجرای بسته تشویقی، فرآیند نوسازی بافت‌های فرسوده به سرعتی قابل توجه پیش می‌رود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: آمارها نشان می‌دهند که از ابتدای سال جاری تا خردادماه، تعداد واحدهای مسکونی که در فرآیند نوسازی قرار گرفته‌اند، از ۱۵۵ هزار به ۲۲۵ هزار واحد افزایش یافته است، که نمایانگر رشد تقریباً دو برابری در این زمینه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز اظهار داشت: نقش بسزایی برای شهرهای بزرگ مانند تهران و مشهد در فرآیند نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد. در حقیقت، این شهرها که حدود ۲۶ درصد از مساحت بافت‌های فرسوده کشور را شامل می‌شوند، ۴۸ درصد از فعالیت نوسازی را انجام داده‌اند.

آیینی افزود: از ابتدای دوره دولت سیزدهم تاکنون، ۲۲۵ هزار واحد مسکونی به فرآیند ساخت و ساز وارد شده‌اند که در بیش از ۶۳ هزار نقطه مختلف کشور در دست اجرا قرار دارند. تا کنون، ۵۷ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است و این عدد تا پایان سال به ۸۰ هزار واحد خواهد رسید.

وی در مورد رتبه‌بندی شهرهای برتر در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده، توضیح داد: تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز، اصفهان و همدان به‌عنوان شهرهای برتر در این زمینه شناخته شده‌اند.

امید‌رسان، رسانه امید‌بخش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا